onvoldoende rechten, kan niet opslaan (google chrome)

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik krijg steeds vaker bericht dat ik onvoldoende rechten heb om pdf te kunnen opslaan. dat geldt ook voor krantenartikelen. de krant zegt dat er in haar beleid niets is veranderd en men snapt niet dat ik nu niet meer kan opslaan terwijl dat een paar weken geleden nog geen probleem was. vandaag weer bij een ander pdf-je.
kan het liggen aan het feit dat ik adobe onlangs volledig heb verwijderd?

klopt, zelfde draadje, ik kom steeds verder vast te zitten. kan bijvoorbeeld ook niet meer zoeken in document voor ik het wil opslaan.

Oh oke doe het volgende. Je moet/kunt adobe reader installeren anders kun je niets lezen in PDF.

Je kunt ook de foxit reader downloaden. Dit is een lichtgewicht programma en werkt perfect. Klikje

dag manamana,
foxit is mij te lichtgewicht, adobe gebruik ik niet meer omdat je daarmee, anders dan GC wel kunt markeren en notities maken in de pdf-jes.
Met Adobe kan ik dus niet wat ik met GC kan. Bovendien: ik kan de documenten wel lezen - dat is het probleem niet- maar ik kan ze niet meer opslaan. tenminste sommige want met de meeste documenten kan ik werken zoals altijd (opslaan, bewerken). het gekke is nu dat documenten waarop volgens de afzender geen beperkingen zitten, sommige ervan tenminste, nu ineens niet meer toegankelijk zijn (te weinig rechten).

Oeps, heb je wel alle updates binnen. Ik denk eerlijk gezegd dat je wellicht besmet bent met een of ander trojan. Ik zou eens uitgebreid scannen. Want dit is niet normaal.

Sinds wanneer heb je chrome geinstalleerd.

Chrome heb ik al jaren! en ik installeer trouw alle updates. hoe kan ik het best scannen? werk normaal met Avast!

Die rechten waarover je spreekt kan door de uitgever beperkt zijn, zodat je niet die handelingen kunt verrichten die je wilt.

Pak een een willekeurig ander PDF document (ergens downloaden van internet) en werk daar is mee hoe zit het daarmee. Het is maar een idee.

Of deze. Ik heb even een PDF document op skydrive voor je gezet. Kun je die openen en dan opslaan op je eigen computer. Test dat eens even.:D

http://sdrv.ms/YtTnW5

jouw document geeft zelfde boodschap: onvoldoende rechten :mad:

Het is wat kan er geen vinger achter krijgen. :evil:

Probeer dit alternatief is. het is geen oplossing maar pak de lichtgewicht eens. Je kunt deze altijd eraf gooien later. Klikje voor foxit reader.

Mogelijk zit er toch een virusscanner in de weg.

En heb je alle adobe readers al eens compleet verwijderd. :eek: Proberen. Snap jij het nog. Ik niet. :D

ik vond advies om CG te de-installeren en daarna weer te installeren. dat deed ik en alles werkt weer prima!~
dank voor je ondersteuning!

Ja want in #7 stond dat ook al. je zegt daar dat je steeds alles update. (Chrome heb ik al jaren! en ik installeer trouw alle updates.)

Dus nu alles vernieuwd en het is opgelost. Jij ook weer bedankt. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan