onvoldoende rechten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

janh65

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2004
Ik zit pas in w10, maar ik merk een aantal gekke dingen op. Ik zal het één voor één plaatsen.
Als ik van mijn eigen bestand eennaam wil wijzigen, krijg ik een bericht, dat ik administrator machtigingen op moet geven.
Als ik uit bv. gmail een foto wil opslaan, heb ik geen rechten hiervoor in netwerklocaties op te slaan. B.v. van een vaste schijf naar een externe schijf, hij weigert dit op te slaan.
Kan iemand mij dit instellen dat die meldingen over administrator rechten niet meer terugkomen?
Dit had ik nooit bij w7. Alleen bij software.

Laatst bewerkt:
Staat gebruikers account beheer soms uit?
Je komt er door rechtermuisknop op "start"
configuratiescherm
zoek dan naar gebruikersaccuntbeheer (staat blauwe vlag voor)
Ik ga er van uit dat de schuif helemaal beneden staat.
Dan schuif een positie omhoog schuiven.

Succes er mee.

Ik zie geen schuifbalk. Er is maar één gebruikersaccount onder mijn eigen naam. (Lokaal account. Administrator).
Ik kan kiezen tussen wijzigen of verwijderen.
Ik heb drie schijven, twee vasten C en D en de externe K.

zoek dan naar gebruikersaccountbeheer
Ook uac genoemd. Dus niet gebruikersaccount. Wellicht ligt de vergissing daar?

U bedoelt referentiebeheer?
Daaronder staat webreferenties beheren en windowsreferenties beheren.
Ik kan alleen opslaan in c en d, maar niet in k, de externe schijf.

Ik heb even moeten zoeken hoe je er op een andere manier kunt komen.
Zet dit in je verkenneradresbalk: Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Gebruikersaccounts
Neem dan de onderste blauwe: Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen

Daarna verschijnt die schuifbalk, in de hoop dat dat de oplossing voor je is.

Heeft W10 dan geen zoekvak bij de Startknop? Gewoon gebruikersaccountbeheer of UAC invullen en klaar je hebt de functie al.
Als je de meldingen wilt uitschakelen staat in W7 de schuif helemaal naar beneden > Nooit een melding weergeven

@Senso:
Dat kan ook, alleen werkt het bij W10 iets anders. Je moet dan op het vergrootglas naast het logo links beneden klikken.
UAC of gebruikersaccountbeheer ingeven, dan kom je er ook.

Schuifbalk helemaal naar beneden helpt niet. Melding: U bent niet bevoegd enz..

Ik koop een nieuwe auto. Ik betaal de auto en de brandstof en mijn vrouw rijdt. Ik mag dat niet van mijn vrouw, want ik heb niet de juiste machtigingen volgens haar. Ik kan het niet uitleggen!

Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer, bij mij heeft het geholpen.

Wellicht moet je een nieuw account aanmaken met administratorrechten? Kijk ook de machtigingen van de schijven na door Rechtermuisknop > Eigenschappen > en dan tabblad Beveiliging en kijken of alles wel aangevinkt staat.

Ik heb de vinkjes allemaal aangezet bij de k schijf, hierdoor werkt het nu goed.
Wijzigen, opslaan en installeren werkt nu goed.
Dank u.

Mooi dat het gelukt is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan