• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

onvoldoende systeembronnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

frank_koreman

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2006
hallo allemaal,

ik heb een vraag over de melding: "onvoldoende systeembronnen". nadat ik op OK klik kan ik gewoon verder en is er niks aan de hand. toch vind ik het irritant dat ik deze melding krijg.

ik heb op dit forum en anderen al gezocht naar dit fenomeen; het is wel bekend, maar ik geloof dat er geen oplossingen zijn.

zal in ieder geval de bestandscompressie van Luc proberen, maar ik denk niet dat dit een oplossing zal zijn. het bestand is namelijk nog geen MB groot.

mijn vraag is of deze melding dmv vba-code niet meer in mijn scherm komt. of zoiets als automatisch op OK klikken ofzo. heeft iemand een idee?

ik geloof:

256 MB RAM op 300 MHz
met een lichte versie van windows.
128 MB videokaart waar twee schermen op aangesloten zijn.

ik zal vanavond of morgen alles even precies nakijken.

ik weet wel dat het een oud en langzaam bakkie is, maar zelfs als ik via VirtualDJ twee mp3-tjes tegelijk afspeel op hetzelfde moment dat ik in excel bezig ben kan ik na de foutmelding gewoon weer een paar minuutjes door zonder deze foutmelding opnieuw te krijgen. er loopt dus niks vast ofzo.

hoi lokoloko,

dank je wel voor de link. dit programma is in ieder geval bruikbaar. en het klopt inderdaad dat mijn geheugen vol loopt, maar deze loopt niet dusdanig vol dat mijn pc er van vast zal lopen. de vraag is dus of iemand weet hoe ik de (excel-) melding uit kan schakelen. eventueel met een vba code.

of denken jullie dat het niet kan en moet ik er maar mee leren leven?

Werkt

Code:
Application.DisplayAlerts = False

en achteraf

Code:
Application.DisplayAlerts = True

?

Wigi

Wigi,

dat was inderdaad de code die ik zocht. ik had hem ooit eens gezien en gebruikt, maar ik was hem weer vergeten.

denk je dat het problemen op zou leveren als ik deze code in private sub Workbook_Open en Workbook_BeforeClose zou zetten?

anders moet ik deze code namelijk bij ongeveer elke handeling die er via vba in mijn bestand gedaan moet worden, toevoegen.

in ieder geval bedankt voor de reacties. ben al heel wat opgeschoten.

Dat kan je idd doen.

Maar let op, je houdt nu wel veel waarschuwingen tegen. Bv. het verwijderen van een tabblad onderaan geeft dan geen waarschuwing meer, enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan