Onvoldoende Systeembronnen ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Foleor

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2009
Berichten
40
Na verloop van tijd komt mijn PC met de melding "Onvoldoende systeembronnen beschikbaar om de taak uit te voeren".
Deze snap ik werkelijk niet, want zelf als ik dan alle open programma's afsluit, blijft de melding zich herhalen. Zelf de meest tiny prog (bijv Notepad) opent dan niet meer. Ook 'n utilitie om een oorzaak te achterhalen wil vanzelfsprekend niet meer starten.
Ook de eventviewer lijkt weinig hulp te bieden.
De enige remedie is dan Windows afsluiten (wat overigens nog wel lukt) en herstarten.

Suggesties? :(
 
Mogelijk ooit (iemand) met de instellingen van het virtuele geheugen 'gerommeld'?
Ik zit momenteel in een zwaar beveiligde netwerkomgeving (ook geen XP trouwens) dus ik kan je niet vertellen (voor zover dat al nodig zou zijn) hoe je daar komt.

Typ anders even in de Helpfunctie van XP : wisselbestand of virtueel geheugen en XP verwijst je wel.

Mogelijk dat een andere meelezer je al de rechtstreekse verwijziging geeft.

Standaard staat het virtuele geheugen of wisselbestand of swapfile (3 namen voor hetzelfde beestje) ingesteld op : Door Windows beheerd.
Sommige mensen gaan er echter mee rommelen en dan kan er ellende door onstaan.
Kijk hoe het (virtuele) geheugen staat ingesteld. Je mag als vuistregel aanhouden: minimum en maximum op dezelfde waarde instellen en de maximum waarde mag dan ongeveer 1,5 keer de hoeveelheid aanwezig fysiek geheugen zijn.

Samengevat: stel dat je in de PC 2 geheugenreepjes hebt zitten van 1 giga (=dus 2 giga totaal) dan is het aan te bevelen het virtuele geheugen in te stellen op:
minimum 3 giga en maximum 3 giga.

Daarnaast kan een niet goed ingestelde of corrupt geraakte virusscanner ook nog wel eens voor ellende zorgen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan