Onvoldoende Virtueel Geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lana45

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2001
Hallo....mijn systeem is Windows XP Pro met 256mb intern geheugen. Telkens als ik mijn pc afsluiten krijg ik de melding "Onvoldoende Viruteel Geheugen" nu heb ik ook al gezocht op deze site en diverse dingen geprobeerd bij de instellingen van het virtueel geheugen maar wat ik ook verander het blijft steeds hetzelfde liedje bij het afsluiten...momenteel staat hij op 384 en 768. Moet ik misschien naar 515mb gaan? Ik heb een Pentium III, 1000GHz met 256mb intern geheugen.

Dat probleem had ik ook, bleek dat er nog aardig wat progjes op de achtergrond meedraaiden. Als ctr+alt+del doet kan je zien welke processen aktief zijn. Heb toen wat programma's aangepast, dat hielp wel. Als je dan lang bezig bent wordt er toch weer een beroep gedaan op je geheugen, dat wordt pas leeg gemaakt als je afsluit en opnieuw opstart (zijn ook progjes voor zoals rambooster). Uiteindelijk nog 256 bijgezet, sinds die tijd geen problemen meer.

Zet je swap eens een stuk groter ! of anders eens uit door hem op "No Paging File te zetten " .

Kijk eerst of er spyware op je pc zit.
(zie link Seeburg100)
Zet de waarde van je virtuele geheugen op;
Begin waarde op 520 en de eind waarde op 768.
Kijk eens wat ie dan doet.

Hoi.....ik heb het e.e.a. veranderd (zie bijlage) en heb er nu geen last meer van. Spyare had ik niet en defragmenteren was nog niet echt nodig daar ik XP 2 weken geleden er schoon heb opgezet. Maar nog bedankt voor de adviezen. grts
xyxwave.gif

Vergeet ik de bijlage
winknudge.gif

Bijlagen

• virtueel geheugen.jpg
    virtueel geheugen.jpg
    30,4 KB · Weergaven: 42
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan