Onvoldoende virtueel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJBaksteen

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2007
Hallo allemaal,

soms (anders kan ik het niet omschrijven) krijg ik het ballonnetje te zien (zie bijlage) links onder in het scherm.
Wat kan ik hieraan veranderen, zodat het niet nodig is?

Alvast bedankt!

Bijlagen

• foutmelding virtueel geheugen.jpg
    foutmelding virtueel geheugen.jpg
    37,1 KB · Weergaven: 47
Hoeveel geheugen heb je in je machine zitten en wat staat er allemaal aan (programma's) als je die melding krijgt?

Vitrtueel geheugen

Hallo Sook,

Aan programma's staat aan: MS Outlook 2000; Lexmark (printer) X1155 takencentrum; Quicktime; Norton AntiVirus; Spybot; eventueel iets van MS Word 2000 ofzo.

Het is een P4 met een CPU van 2.8GHz, kloksnelheid 2.8GHz, 248MB, bedoel je dat?

Alvast bedankt!

JOOST

Ja, opzich moet 256 geheugen zat zijn, omdat ik dat op me werk ook heb. maar dat norton lijkt me geen strak plan. mijn ervaring ermee is dat het me pc heel erg sloom maakt en behoorlijk irritant is. je moet misschien een lichtere antivirus scanner nemen. hoeft niet persé hieraan te liggen, maar het is wel het programma dat het meeste vraagd van je pc.

maar als je die melding krijgt dan sluiten programma''s af of lopen vast?

Laatst bewerkt:
Reactie op SOOK

Hallo Sook,

Heb geen hinder ondervonden van Norton, deze hebben we al 3 jaar (of langer) zonder problemen. De programma's gaan gewoon door, maar soms krijg ik dat ballonnetje ook als er geen acties binnen de programma's zijn.

Gr. JOOST

Je RAM geheugen heeft zijn grenzen bereikt en windows maakt gebruik van virtueel geheugen, das meestal 1.5 keer de fysieke geheugen( 256 in jouw geval, virtueel 384)

je kan meer fysiek geheugen kopen of je virtuele geheugen omhoog gooien. als je pc gebruikt maakt van virtueel geheugen gaat je harde schijf reutelen. heb je dat?

Start | Configuratiescherm | Prestaties en onderhoud | Systeem | Tabblad Geavanceerd. Onder Prestaties klik je op instellingen en weer op Geavanceerde Instellingen. Onderaan staat Virtueel geheugen en de knop Wijzigen. Klik op die knop en je kunt het virtueel geheugen wijzigen.

Virtueel geheugen instellingen C

Ik hoor de C-schijf alleen ietsjes ratelen bij opstarten, maar dat deed 'ie altijd al.
Ik heb bijgevoegd hoe de instellingen zijn van het virtuele C geheugen

Bijlagen

• virtueel geheugen C.jpg
    virtueel geheugen C.jpg
    73,8 KB · Weergaven: 25
Hoi als je al norton wilt gebruiken wat inderdaad een geheugen vreter is. Kun je misschien eens denken om een lichtere versie van xp te maken. Dit kun je met Nlite maken http://www.nliteos.com. Deze gebruikt veel minder geheugen omdat je een hoop componenten weg kunt laten die je toch nooit gebruikt.
Verder kun je eens taakbeheer starten (ctrl-alt-del) om te kijken wat er zoal aan geheugen gebruikt wordt.

Bijlagen

• taakbeheer.JPG
    taakbeheer.JPG
    44,7 KB · Weergaven: 25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan