onvoldoende visueel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

astrid9017

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2007
Berichten
62
Ik heb nu al een aantal keer het bericht gekregen dat mijn virtueel geheugen niet voldoende is. Ik heb eens gekeken op hoeveel het VG staat en dit staat op 1500mb. Begingrootte = 768mb
Maximale grootte = 1536mb

Ik heb op mijn C-schijf nog een aantal GB aan ruimte over. Deze stond ook weleens vol en toen kreeg ik voor het eerst het bericht, maar na het op te ruimen is het bericht niet weg gegaan.

Wat moet ik hiermee? Want ik word er gek van dat me pc steeds helemaal vaststaat als ik ook maar een programma open.
 
Hoi,

Wat je eventueel kunt proberen is de virtuele geheugen te verkleinen of helemaal verwijderen, opnieuw opstarten en dan weer aanmaken..

Groetjes, Dj Viper
 
Wat ik zou doen is, indien mogelijk het VG op een andere partitie plaatsen, met dezelfde minimum- als maximumgtootte (in jou geval zou ik 1500 kiezen, maar dat hangt ook af van het fysieke geheugen, en hier spreek je niet van).
Altijd eerst de partitie waar je het VG zult aanmaken defragmenteren, dat wordt het VG één aaneengesloten blok.
Als je niet over een 2° partitie beschikt, het VG verwijderen, defragmenteren (desnoods enkele malen) en terug aanmaken met dezelfde minimum en maximum.

Suc6

Jan
 
Het wisselbestand is denkelijk gefragmenteerd, dan krijg je ook die melding, als die eerst op 0 zet, reboot, en dan een wisselbestand aanmaakt van een vaste waarde, bij intern geheugen van vanaf 512 mb is er eentje van 500mb meer dan voldoende, XP gebruikt tot ongeveer 750mb virtueel geheugen bij normaal gebruik, dus minimaal en maximaal 500mb.

Hier lees je waar je dat kunt doen en hoe.
 
Laatst bewerkt:
na op vakantie te zijn geweest heb ik mijn pc helemaal opgeruimd en ik heb sindsdien geen bericht meer gehad dat er onvoldoende VG is, dus ik kijk het even aan. Bedankt voor de reacties!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan