Onvolledig beeld na "vastlopen pc"

Status
Niet open voor verdere reacties.

FritsW

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2001
Hallo,

Vraagje, ik heb sinds een paar maanden een nieuwe pc (P4 2,6, 512 Mb, 17" TfT, Nvidia 5600). Daarop speel ik een aantal spellen zoals Colin Mc rae 3 en NFS underground (mbv toetsenbord) waarmee mijn pc lijkt vast te lopen. Het beeld staat dan opeens stil, terwijl het geluid gewoon doorgaat. Soms zit ie zo vast als een huis, soms pakt hij na even wachten de draad weer op. In dat laatste geval echter is het beeld beschadigd. In de bewegende beelden zitten dan zwarte blokjes. Het probleem doet zich tot nu toe alleen met deze spellen voor.

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen met zoeken. Alles is 'af fabriek' geinstalleerd dus dat lijkt me vooralsnog OK. Echter gisteren zag ik - nadat de pc na een vastloper was uitgezet - dat het lampje van het toetsenbord nog brandde.

Zou het soms kunnen zijn dat ik te veel toetsenbord aanslagen maak, of dat er een toetsje blijft hangen waardoor hij vastloopt? Of is eerder geschets probleem een bekend fenomeen bij bijv. tft's of Nvidia's?

groeten
Frits

Hoi, Dank voor de tip.

Installeren van direcx9.0b heeft niet veel geholpen en het installeren van de juiste monitor driver ook niet (was nog niet gedaan).

Ga dus aan de slag met een nieuwe Nvidia driver...

Trouwens, ik denk dat deze vraag op de verkeerde plek terecht is gekomen. Hoe krijg ik hem bij hardware/beeld oid?

hoe je hem kunt verplaatsen weet ik echt niet.

hopen dat de admin dit ziet??

succes !

Hallo ben ik weer,

DirectX en drivers van de nieuwste versie, juiste driver voor het scherm en toch helpt het niet.

Met één spelletje - iets met sneeuwscooters - heb ik er het meeste last van. Een keer keer kreeg ik een melding met iets over openGL. Nu heb ik geprobeert aan wat knoppen te draaien (refreshrate omlaag etc.) maar kan niet goed zeggen of dat helpt, het probleem doet zich immers nog steeds voor. Bovendien vindt ik het vreemd dat je met een nieuwe pc, problemen hebt met spellen die ouder zijn dan de pc. Overigens, ik kan het probleem 'opwekken' door tijdens het spelen even te stoppen (geen toetsen aan te raken) en binnen een paar minuten 'freeze' waarna de bewegende beelden gevlekt zijn.

Weet iemand of de refreshrate van belang is voor een tft-scherm? Bij een gewone monitor zie je 'm duidelijk filkkeren, maar lijkt bij tft minder het geval, bovendien hebben de frequenties een iets andere verdeling (max 72Hz).

gr.
Frits

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan