Onwijs veel upload stream waarvandaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

*Baia*

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2001
Berichten
438
Beste mensen,

Wij hebben een zeer goede verbinding van Planet Internet in ons huis. De verbinding wordt door een netwerk met in totaal 5 computers gedeeld maar sinds 2 dagen is er onwijs veel upload.

De hoofdcomputer heeft een firewall en de rest van de computers hebben allemaal een geupdate virusscanner.

Niemand heeft een shareprogramma aanstaan of is bestanden via email aan het versturen. De afgelopen 2 dagen is er meer dan 2 GIG!!! geupload en dat kan niet de bedoeling zijn.

Hoe kan ik kijken van welke computer de upload afkomstig is of hoe kan ik dit probleem verhelpen?

Groeten,
Jeroen
 
Heb je die gegevens van de upload van je provider, of heb je zelf een progje die dit registreerd.

groetjes speedtouch
 
2048MB / 5 pc's = 409,6 MB per pc.

Valt wel wat mee toch?
 
re

Ik kan het zien via de status van de verbinding die inmiddels 2 dagen achter elkaar online is...

Van planet heb ik nog niets vernomen maar we mogen zoveel data gebruiken als we willen, we hebben een comfort abbonnementje...
 
Geplaatst door BrEeZeR
2048MB / 5 pc's = 409,6 MB per pc.

Valt wel wat mee toch?

Tsja, maar als niemand zegt dat het aan het uploaden is het wel erg vreemd...of zit er stiekem iemand te liegen...:(
 
Of veel gedownload

Of is er veel gedownload via een slechte verbinding?

Dan blijft hij controle data uploaden.

Eric.
 
Als je echt wilt weten wat er op je netwerk gebeurt, kun je een zgn 'packet-sniffer' op de hoofd pc installeren. Die logt elk datapakketje wat er in of uit gaat.
Ethereal is een freeware sniffer.

http://www.ethereal.com/
 
Bedankt voor jullie medewerking!

Ik ben zelf even polshoogte gaan nemen en het bleek dat er toch een soort shareprogramma op stond die zonder dat hij het wist toch kon downloaden via onze verbinding.

Is inmiddels opgelost!

Buick...ik zal het programma eens proberen, bedankt voor de tip!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan