onwillige partitie na herinstallatie W98SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

KRG

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2003
Berichten
8
Ik heb het volgende probleem in Win98 SE:

Ik heb gewoon een fysieke 2e schijf die ik een paar maanden geleden heb geinstalleerd. Daarop een E:, F: G: partitie gemaakt bij installatie ieder 20 GB groot.
Alle 3 partities werkten gewoon goed totdat ik windows 98 opnieuw moest installeren vanwege een bugje in ADSL aanstuursoftware. Het register van Win 98 raakte corrupt en toen heb ik WIN 98 opnieuw op de C: schijf geinstalleerd. De D: schijf bevat de diverse documenten. C en D zijn beide partities op de originele harde schijf. Dit werkt nog steeds goed. OOk de E: en F: op de andere schijf werken perfect. Alleen die lastige G: schijf laat zich niet meer zien. Rara hoe kan dit nu ?? en Hoe los ik dit op ??

Dus 1 drive 20 GB C: en D: en de andere drive E: , F: en G: elk 20 GB.

De CD rom lezer is H: en de brander is I:

Ging perfect tot zie boven.

Wie helpt?

Nog meer aanvulling op het probleem. Als ik bij eigenschappen van de G: schijf kijk zegt hij bestandsindeling FAT. Daarna doe ik een formateren van de G: partitie in WIN98 het lijkt dan weer oke en ik zie weer een schijfpartitie van 20 Gb terug. Het lijkt ook benaderbaar. Maar als ik dan de PC opnieuw opstart komt het euvel weer terug.

Ik heb met FDISK de bootsector ook al hersteld dat helpt ook niet echt.

Ook de partities zijn gecontroleerd. 1e schijf heeft de primaire partitie en de 2e schijf alleen secundaire partities.

Volgens LIFETEC kan het zijn dat ik windows 98 SE had moeten her-installeren met de 2e drive losgekoppeld en daarna deze aankoppelen. Dit ga ik nog eens proberen.

Wie kan aangeven of en hoe ik deze problemen kan onderzoeken met PartitionMagic. Graag in een mailtje meer informatie en oplossingen toesturen als het mag en kan. k .r.groothuis@zonnet.nl
 
Je hebt het over FAT. Moet dat niet FAT32 zijn? Hoe zit dat met die andere partities? Zijn die wel FAT32?

Groetjes,
Bennie
 
moet de data op de G partitie bewaard blijven ?? Verwijder anders even de G partitie en maak hem opnieuw aan. Misschien zit er een fout in je partition tabel.

Bij gebruik fdisk wel ondersteuning grote schijven inschakelen, dus fat32 kiezen.
 
vervolg op onwillige partitie

Neen, als ik de G: partitie opnieuw formatteer onder windows 98 dan verandert de indeling in Fat32. Dan op dat moment lijkt ook de partitie weer benaderbaar. Maar na opnieuw opstarten is het weer mis.
Het vreemde is ook dat het systeem bij eigenschappen meldt dat de G: partitie de MSDOS compatibilitiesmodus gebruikt.

Ik snap er eigenlijk niets van waarom dit nu zo vreemd gaat.
Ik heb alleen nog niet de moed gehad om met losgekoppelde 2e harde schijf opnieuw Win98 erop te zetten. Zoals de Lifetec helpdesk aangeeft.

Ik moet dan nl ook alle progs opnieuw installeren.

Wie weet een oplossing. (bv met partition magic oid?).

Klaas
 
Gebruik je autoexec.bat en\of config.sys? Zo ja, schakel die dan eens uit.

Groetjes,
Bennie
 
Geplaatst door Bennie
Gebruik je autoexec.bat en\of config.sys? Zo ja, schakel die dan eens uit.

Groetjes,
Bennie


KLaas zegt:

Uiteindelijk is het opgelost op een rare manier. We hebben de G: partitie opnieuw geformateerd en een label (naam) gegeven. Nu is het in eens opgelost. Het blijkt zo te zijn als je na formatteren geen naam aan de partitie geeft dat het fout blijft. Misschien kan iemand zijn voordeel ermee doen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan