Onze nieuwe computer met windows 7 onvangt niet alle pdf-attachments meer in outlook?

Status
Niet open voor verdere reacties.

elizof

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2010
Berichten
6
Hallo,
Een paar weken geleden liet het moederbord van onze computer het afweten en hebben we noodgedwongen een nieuwe moeten kopen. Nu hebben we windows 7. Alles loopt vlot, behalve dat we sommige pdf-files niet meer goed ontvangen. Wat voor de vakanties krijgen we altijd het programma van onze kinderopvang via mail als attachment in pdf-formaat. Maar nu is die niet meer leesbaar en ongeveer zeventien pagina's lang. Veel te lang, normaal twee pagina's.
We hebben gebeld naar onze computerwinkel en die zeiden dat ze normaal acrobatreader installeren maar dat we het misschien nog eens opnieuw moeten doen. We hebben dit gedaan en nu staat er een logo van acrobatreader 9 op het bureaublad. Maar dit helpt niet. Het rare is dat wij van andere mensen wel goed pdf-files ontvangen.
Wat moeten we doen om deze opnieuw goed te ontvangen? Een recentere versie van outlook installeren? De onze is nog outlook 2000 denken we.
Alvast bedankt voor de hulp.
 
Sla het bestandje uit uw mail eens op, op uw bureaublad. Klik dan met uw rechtermuisknop op dit bestandje en kies voor openen met.

Dan kies je daar Adobe.


Heb je Adobe al eens geopend?
 
Hallo,
We hebben dat geprobeerd, maar het is nu geen pdf-file niet meer. Het is nu een txtbestand.
 
Hallo,
Nog even iets uitleggen. Wij krijgen geen pdf-file mee als attachment, de tekst staat in de body van de mail. Die mail hebben we nu volledig proberen te openen met adobe. Was dat de bedoeling?
 
Zo ziet een stukje van de body van onze mail eruit:

Content-Disposition: attachment;
filename="UITSTAPPEN ZOCJES PAASVAKANTIE.pdf"; size=51960;
creation-date="Fri, 02 Apr 2010 10:59:45 GMT";
modification-date="Fri, 02 Apr 2010 10:59:45 GMT"
Content-Transfer-Encoding: base64

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
KQmvte7q8Z6l4l+YowPeJ7O9h5+zNyo78f4+PcwmBI+HO21mpV0UQrcjr6qJEQKFZGet/F8v/3z2x0uYyYfF6FnN1kHHPm/i5oe/n33zc83lAh4YaS6c/PIf6zQ1R+cNT7PrrKhmlTYhW8xdbfxWUTOG5wiVqzn5bKGxN+h0MeeEE6c5aDwljbk55OTM9gHUpFPWBrrxOFqyefuwvE5KaYgSZh815ryNXzC8E4+gTT8n4wsu3OyTT3l7cXPCUchw20fQNuTILmwfY5vo4Zfd9LrhPbxNJrpMWMEUq10T13gYaAd/hOQGQI6wFa14o+BLuWi2FxNeGwUgPcK5TUwGqLtJVg+AkiOoxTk4be32PtRh5uC9F4K8AxWl6HRe9BaMirrqKEYnt7o5ZRgyQg23aFOd4VGEP+gBS4mHy+Fy9NAN9knJZChhB+mNsuQotLoyJmyfkN1C
 
Nee, dat is niet de bedoeling. Ik dacht dat je het als bijlage meekreeg.

Vroeger kon je deze zaken zonder probleem bekijken?
Kan je eens een oude mail van die persoon dan controleren?

Heb je uw Acrobat Reader al geopend? Ik bedoel het programma zelf. Je moet daar de overeenkomst accepteren voor het programma actief komt te staan.
(Maar ik denk dat een mail met "pdf" geen pdf meer is, kan fout zijn, misschien iemand die dit kan bevestigen?? Dan zou je geen Acrobat moeten hebben)
 
Dag nicobhelpt,
Vroeger hadden we nooit onleesbare mails van hen. En nu zijn de laatste twee zo.
We hebben intussen al zo'n oude leesbare mail eens doorgestuurd naar onszelf en die komt perfect binnen. (die mails van vroeger staan nog opgeslaan in onze outlook) We hebben ook met iemand contact gezocht die de mails nog steeds goed krijgt en gevraagd om de laatste eens naar ons door te sturen en we hebben hem goed ontvangen. We kunnen het attachment perfect zien.

Als we het programma Acrobat Reader openen zien we niets speciaals. Zou het automatisch moeten vragen of we de overeenkomst accepteren? Of moet je dat ergens instellen?

We vroegen ons af of dit kan te maken hebben met ons antivirussysteem? Maar we denken dat we daar dan toch iets van zouden moeten terugvinden onderaan in de mail.
En hoe zit dat met de beveiligingsinstellingen van Acrobat Reader zelf?
Kan er iets verkeerd gelopen zijn bij de provider?
 
probleem opgelost

We hebben uiteindelijk naar onze provider gebeld. Daar zeiden ze dat er waarschijnlijk een firewall ingesteld is op onze computer en dat die een conflict kan hebben met anderen. We hebben met hun hulp die firewall uitgezet. Er zou in onze anti-virus ook nog een firewall zitten. Nu hebben we de mails met pdf-attachment goed doorgekregen.
Probleem opgelost dus,
Bedankt toch voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan