onzichtbaar downloaden van skydrive

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lavendel

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2012
Hallo allemaal,

Weet iemand of het mogelijk is dat je de bezoeker van je website bijv. een bestand van je skydrive laat downloaden zonder dat de bezoeker merkt dat dit bestand van de skydrive wordt gedownload? Momenteel is het zo dat als je wilt downloaden, je naar de skydrive wordt gestuurd om het betreffende bestand aan te klikken en daarna kan je het downloaden. Ik zou het prettig vinden dat het lijkt alsof je gewoon van je eigen website download, hoewel het bestand op de skydrive staat. Kan dat eigenlijk wel? En zo ja hoe?

Alvast bedankt voor je reactie

Ik denk niet dat Microsoft het gaat toestaan dat je Skydrive als 'transparante' storage gaat gebruiken, dus zonder melding richting de downloader dat het van Skydrive afkomstig is etc.
Stel dat Microsoft dat wel zou toestaan, dan kun je lekker (zonder dat het jou upload kost bij je hosting) alles daar neerzetten, als volledig verlengstuk van je website.

Als alternatief (aanbevolen!): Ik zou datzelfde document gewoon bij je webhosting neer zetten en daarnaar linken ipv. Skydrive.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ok, even uitgezocht, & ja, het kan wel, maar het is een beetje omslachtig:

Eerst moet je het opladen naar een openbare map, dan moet je de machtigingen van het bestand ook instellen op openbaar, dan zet je het bestand op delen, laat je de link maken, die kopieer je, plak je in de browser & dan krijg je zoiets als dit voorbeeld:

https://skydrive.live.com/redir?res...uthkey=!ABxV6qWDlL8RTGo&v=3&ithint=photo,.JPG

Dan kies je origineel, opent in een nieuw venster.
Daar vraag je dan de eigenschappen van op & kopieer je, plak je weer in de browser & dan krijg je dus zoiets als dit:

https://public.dm2301.livefilestore...B5Ht6xkEeCtlLkW8rafOtdGvSL7g/javawarning1.JPG

Iets dergelijks kan dan ook met andere bestandstypen, bv. ZIP-bestanden:

Eerst haal je zelf het bestand op & slaat het op, & laat het venster waarin je het ophaalt open.
Klik na het downloaden in het download-venster op Map openen of Sluiten.
Ga terug naar het browser-venster, klik naar Geschiedenis & zoek daar je downloadlink. Kopieer die & dan krijg je zoiets als dit:

https://apwmmw.bay.livefilestore.co...bVeisB1EnwYtRDZRDJM0Yow9ZzyePGcBCg8S0/3Com.7z

P.S: Gegeven links zijn alleen om te testen. Gaarne de laatste .7z bij het openen van het download-venster op Annuleren klikken, tenzij je de originele 3Com-netwerk-drivers nodig hebt!
;)

Laatst bewerkt:
dnties & TheKnight heel hartelijk dank voor jullie reacties. Ik ga eens kijken of de oplossing van TheKnight werkt.

Ok, succes, even een paar Tips & Tricks, buiten bovenstaand:

Tip:

Ten eerste, heel belangrijk, is je Skydrive "gratis", & dat is eigenlijk niet waar, want als een produkt "gratis" is, dan ben jij het produkt. Vanaf het moment dat je er gebruik van maakt, ga je dan ook akkoord met de voorwaarden.

Het belangrijkste staat hier: Problemen oplossen bij het uploaden van bestanden op SkyDrive.com

Bv. dat de maximale bestandsgrootte 300 MB is onder Internet Explorer 8 (Voorheen 50 MB, maar sinds DropBox).

Ander ding is dat je geen uitvoerbare bestanden mag opladen (bv. .bat, .com, .exe, etc...).
Die mag je wel in een niet uitvoerbare vorm opladen, bv. .7z, .zip, of .rar.

Alle bestanden die je oplaadt, worden gescand. Als dat, om wat voor reden dan ook, niet mogelijk is, worden ze automatisch geblokkeerd.

Hier zijn alle officiele voorwaarden waar jij, het produkt, aan dient te voldoen: Serviceovereenkomst van Microsoft

Uiteraard is eerlijk, doch oneigenlijk, gebruik acceptabel. Zolang je zorgt dat er geen criminele activiteiten zich ontwikkelen...

Trick:

Het duurt altijd even voordat wat je oplaadt, daadwerkelijk beschikbaar is. Gemiddeld ongeveer een uur. Dat is dan wel direct vanaf de SkyDrive weer op te halen.

Het duurt echter even wat langer voordat wat je hebt opgeladen een wat vastere plaats op een van de servers krijgt. Dat kan wel 3 dagen in beslag nemen, zelfs langer.

Wacht dus even met het plaatsen van zo'n zogenaamde "hot-link", & test het even vooraf, voordat je het plaatst.
Zelfs als het dan werkt, is het niet zeker dat het in tijd blijft werken, want Microsoft, welke je SkyDrive beheerd, wil nog weleens complete servers of schijven verhuizen, onder het mom van onderhoud.
In zo'n geval doet de SkyDrive-link het nog wel, maar de "hot-link" is foetsie...

In den beginne is het ontworpen als een Online USB-stick...

Ik ben bezig geweest met de methode van TheKnight. Het kost nogal wat moeite om het voor elkaar te krijgen. Ik heb grote bewondering voor de deskundigheid van TheKnight. Zeker na het rekening houden met de later nog geposte informatie heb ik besloten deze werkwijze niet toe te passen.
Bedankt voor de reacties en het mij verder brengen in dit idee.
Volgens mij kunnen we de discussie over dit onderwerp nu afsluiten.
Fantastisch dat dit forum bestaat.

Als je een geschikte router hebt, zou je ook een USB stick daar in kunnen doen en die delen.
Voordeel: je hoeft maar 1x keer in de router dat in te stellen en vervolgens werkt het voor alle bestanden die je delen wilt.
Als je niet wilt dat je het externe ip adres moet gebruiken, maak dan een ddns aan, zodat je een weblink als naam hebt ipv als ip adres.
http://wiki.openwrt.org/doc/howto/ddns.client

Uiteraard: alleen als je dat wilt... maar het is eenmaal ingesteld wel super eenvoudig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan