"Onzichtbare" afspraak niet te verwijderen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ropie58

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2006
Beste mensen,

Ik heb een probleem, en ik wordt er zo langzamerhand gek van...

Op een of andere manier is er in mijn Outlook (Office 2007) een afspraak in mijn agenda gekomen (t.w. dinsdag 6 april .14.00 - 14.30), zonder nadere specificatie, vandaar "onzichtbaar", die zichzelf repeteert en ik maar NIET krijg verwijderd. Ook als ik "denk" dat ik hem heb verwijderd, soms lukt het mij ook om het kennelijk geldende "terugkeerpatroon" van de afspraak uit te schakelen, dan komt hij tijdens het synchroniseren met mijn PDA, even hard weer terug. Ik zie de afspraak dan letterlijk honderden keren in de agenda gezet worden, dus honderden keren achterelkaar "dinsdag 6 april 14.00 - 14.30", om aan het einde van de synchronisatie (die daardoor dus vele minuten in beslag neemt; normaal gesproken: een minuutje o.i.d.) weer allemaal verwijderd te worden.

Uiteraard heb ik ook mijn PDA nagekeken, maar daar zie ik dus helemaal niets staan. In de tijdschaal (daily view) van Outlook zie ik dus om 14.00 uur een klein oranje streepje staan wat dus de duur van de afspraak suggereert.

Kunnen jullie mij helpen deze afspraak definitief te verwijderen. Ik had zelfs Outlook verwijderd, daarna mijn register opgeschoond, vervolgens de pc opnieuw opgestart en Outlook geïnstalleerd, en daar was de afspraak weer. Zonder dat ik mijn PDA had laten synchroniseren... Zélfs als ik alle afspraken binnen Outlook selecteer en verwijder blijft het bewuste oranje streepje (en dus de afspraak) bestaan.

Help mij s.v.p..

Ik wordt gek...

B.v.d.

Rob :confused:

Laatst bewerkt:
Nu heb ik niet zoveel verstand van de agenda functie enzo..
Maar heb je al eens een scan gedraaid op je pc? (anti-virus, malware etc)

Ja juist - ik hoopte dat daarmee ook het probleem zou zijn opgelost; maar niet dus...

Als hiervoor geen "pasklare" oplossing bestaat, dan zou ik mij hooguit nog kunnen bedenken dat de agenda-afspraken door Microsoft ergens diep binnen Windows in een bepaald bestandje worden weggeborgen dat ik misschien zou kunnen weghalen. En hopelijk dat dit bestandje dan weer automatisch nieuw wordt aangemaakt bij het opstarten van Outlook. Ik verzin ook maar wat...

Ik sta open voor suggesties - van jou, of wie dan ook.

In ieder geval dank voor je reactie.

Groetjes,

Rob

Hoi,

Al je eigen gegevens in Outlook - verzonden en onvangen mail; contactpersoonitems; notities en ook alle agenda-items - worden bewaard in één bestand, een z.g. PST-bestand.

Kijk naar deze:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=522037

Ik weet niet welke Windowsversie je gebruikt, want daarvan is afhankelijk waar je scanpst.exe en outlook.pst kan vinden.

Laatst bewerkt:
Ok, weer wat geleerd.
Kennelijk een niet goed verlopen synchronisatieproces als oorzaak.
Agenda als onderdeel om te synchroniseren uitschakelen, en hierna weer inschakelen.
Wat ik niet wist (en ook niet helemaal begrijp eerlijk gezegd) is, dat alle agenda-items dan kennelijk uit de PDA worden verwijderd .....

Ik denk dat Microsoft zegt: "ergens gaat het fout, uiteraard NIET in Outlook want dat is gewoon goed, dus moet de PDA maar leeg om "schoon" te beginnen".

Ze moeten wat, maar het lijkt wél te werken. Ik heb dan maar zoiets van: "vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan..."

Gaaaaroeten,

Rob! :thumb:

Zelde probleem...

Hi,

Dank voor je reactie. maar ik ben er inmiddels achter en heb het probleem inmiddels getackeld - althans, zo lijkt het nu.

Het was even googelen, maar de oplossing staat hier:

http://www.microsoft.com/communitie...e6-bf7a9cd2109b&cat=&lang=&cr=&sloc=en-us&p=2

Dank voor het reageren, en uiteraard tot wederdienst bereid!

Groeten,

Rob ;)

Beste Rob,

Ik hetzelde probleem als jij had. Nu wil ik het oplossen maar de link die jij gepost had doet het niet meer.
Kun jij nog even uitleg geven hoe jij het probleem heb opgelost?

Alvast bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan