Onzichtbare en gewijzigde Admin. accounts

• Onderwerp starter Onderwerp starter CRu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

CRu

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2006
Een maandje geleden werd mij bij het opstarten van mijn computer (1 account, gastaccount uitgeschakeld) plotseling om een wachtwoord gevraagd. Via veilige modus en dergelijke was hier ook niet bij te komen, alleen via formatteren en opnieuw installeren van de windows partitie kon ik dit oplossen.
Nu heb ik plotseling helemaal geen accounts meer! Ik kan via de veilige modus wel een nieuw account aanmaken, maar dat is natuurlijk niet wat ik wil. Systeemherstel werkt ook niet. Ik heb verschillende herstelpunten geprobeert, maar ik krijg elke keer de melding dat de boel niet voltooid kan worden.

Wat is er aan de hand? Hoe krijg ik mijn compu weer normaal?

P.S. AVG Anti-Virus geeft ook aan dat de database Out of date is en dat de beschikbare updates beschadigd zijn. Zit hier een verband tussen?

Laatst bewerkt:
Even een hele wilde gok: Hoe staat de datum van de computer??

Kijk vooral even naar het jaartal.

Laatst bewerkt:
Je kunt je nu alleen aanmelden met administrator in veilige modus?

Dan zul je inderdaad een gebruikersaccount aanmaken met alle rechten en zul je weer alles opnieuw moeten configureren in de normale modus met dat account.

Xp wil een administrator account hebben, die voor de gebruikers/hoofdgebruikeraccount met alle rechten onzichtbaar is.

Indien je updates installeert, krijg je een extra account van microsoft framework, die moet je later eruit gooien in accountbeheer, vandaar dat windows om een password vraagt, er zijn immers 2 actieve gebruikers.

@ rve123: De datum klopt gewoon

@Lange Pier: Maar ik heb niks veranderd aan/in de accounts. Waarom kan ik me dan plotseling niet meer gewoon aanmelden als voorheen. Oftewel, niks aanmelden, hij start gewoon op in het enige account wat er is.

CRu zei:
@ rve123: De datum klopt gewoon

@Lange Pier: Maar ik heb niks veranderd aan/in de accounts. Waarom kan ik me dan plotseling niet meer gewoon aanmelden als voorheen. Oftewel, niks aanmelden, hij start gewoon op in het enige account wat er is.

Wat is het probleem dan?:confused:

Je vertelt in de startpost dat je niet verder komt, nu zeg je dat hij gewoon opstart, in veilige modus? geen keus tussen administrator en user?

Hij start nu op in het nieuwe account wat ik aangemaakt heb via de veilige modus. Maar mijn oude account is niet meer te vinden.

Als je bij mapoties alle opties open zet voor het bekijken van verborgen bestanden en mappen, kun je bij documents and settings alles bekijken en eventueel de bestanden van je oude naar je nieuwe account kopieëren, dit werkt beter als je de schijf bij een andere XP of PC erbij hangt, ook als administrator wil dat, zit je niet met systeembestanden die je niet mag overschrijven.

Ik kan in Documents en settings de mappen die bij de accounts horen wel terugvinden en zie nu dat er behalve de gebruikelijke:
Administrator
All Users
Compaq_eigenaar
en de nieuwe accounts die ik heb aangemaakt

ook de mappen
Administrator.CC954745-A
Administrator.CC954745-A.000
Administrator.CC954745-A.001

staan. CC954745-A is de computernaam voor mijn provider btw.​

Ok, maar dat is alleen symptoonbestrijding. Dan kan ik bij mijn oude bestanden en instellingen, maar wanneer mijn computer over een aantal weken weer hetzelfde grapje uithaald moet ik weer.
Wat veroorzaakt nou het probleem van het onbereikbaar maken van de bestaande accounts ?

Ik heb dit probleem nooit gehad, en ook al die computers waarmee ik heb gewerkt/gemaakt hadden dit probleem niet.

Gebruik je geen te sterke schoonmaaktools, b.v. Hitman Pro, die meer stuk maakt dan wat je lief is?

Xp zelf verwijderd niets, het kan alleen een derde zijn die dat doet, maar ja, kom daar maar eens achter, anti-virus tools misschien?

Fouten op de schijf zou nog kunnen, maar daar geloof ik ook niet zo in, wel te kontroleren met chkdsk /r in de repairconsole.

Verder kan ik er ook weinig zinvols over vinden op internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan