Onzichtbare g: drive maakt software installatie onmogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasonmalan

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2010
Beste Helpmij leden,

Ik heb het volgende probleem. Ik wou graag de demo versie van viritual dj installeren. De installatie kan alleen niet worden voldaan omdat hij de foutmelding geeft dat ik geen ruimte op mijn G: drive heb:
Foto-SJYRAO4D.jpg

Het probleem hierbij is echter dat ik naar mijn weten geen G: drive heb of hij is onzichtbaar. Hij gaan van F: naar H:
Foto-AWNY6YBV.jpg

Ik begrijp ook niet waarom hij drive G: nodig heeft aangezien ik mijn C: drive aangeef als installatie locatie:
Foto-LP4Z4FNL.jpg

Ik heb ook geprobeerd alle ingangen te bezetten met opslag mediums als usb sticks externe harde schrijven en een leeg kaartje in mijn SD reader maar dit is tervergeefs aangezien hij stug de G: overslaat en door gaat vanaf de I:.
Als ik in mijn adres balk G:\ intyp dan zegt hij ook dat hij hem niet kan vinden
Het ligt overigens niet aan de software want ik heb eerder geprobeerd een ander programma te installeren waar bij hij de melding: "Invalid drive G:" gaf.

Ik hoop dat het probleem zo duidelijk is en ik bedank u alvast voor uw tijd!

Met vriendelijke groet,

Jason

Lijkt mij dat er ergens een verwijzing staat als 'tijdelijke opslag' naar de G: schijf. Kan bijv. de omgevingsvariabele TEMP of TMP zijn of een fout in de registry.

Ok, doe het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k set > envvars.txt & notepad.exe envvars.txt
Zoek (m.b.v. Ctrl-F toetscombinatie) in het geopende Kladblok naar de zoekterm G:
Zoek alle plekken in envvars.txt waar G: voorkomt.

Meldt ons terug bij welke omgevingsvariabelen G: genoemd wordt en met welke map van G: precies (knippen en plakken van de regels waar G: in voorkomt in je volgende posting lijkt mij het handigste).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Reactie op Tijs

Hoi Tijs,

Bedankt voor je spoedige reactie! Helaas na het uitvoeren van de stappen die je hebt beschreven kon hij niks in het bestand vinden. Ik heb gezocht op G: waar niks uit kwam en daarna op slechts G waar ik alleen zoekresultaten op proGram files of andere woorden met een g erin verkreeg. Ik heb ook voor de zekerheid op TEMP en TMP gezocht waar ik alleen resultaten verkreeg met locaties die begonnen met C:

Bedankt voor je suggestie en ik hoop dat je wellicht op andere ideeën komt die dit probleem zouden kunnen oplossen.

Met vriendelijke groet,

Jason

Zou dan (zo lijkt het mij) kunnen liggen aan:
a. óf een ingang in de registry
b. óf een netwerkverbinding naar een gedeelde map met de schijfletter G:

Ok, doe het volgende, maar wijzig verder niets in de registry:
a. Start regedit: [Windows-toets]r toetscombinatie -> regedit.exe
Ga naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices
Kijk of in het rechterdeelvenster ergens als waardenaam iets voorkomt met G: erin, bijv. \DosDevices\G:
Indien gevonden, dubbelklik op die waarde en doe ons een schermafdruk wat je daar aantreft.
b. [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
In het geopende CMD-venster:
net use
Kijk of ergens schijfletters (bij voorkeur de G: schijf) ergens mee gekoppeld zijn.
c. [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
Kijk in het geopende Apparaatbeheer na of er apparaten staan met een geel uitroepteken

We horen het wel.

Tijs.

Kleine aanvulling nog op de vorige posting:

Nog een andere stap: Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
subst
Kijk of er iets teruggemeld wordt dat m.b.v. het subst gekoppeld zou kunnen zijn. Indien G: daar genoemd wordt:
subst G: /d

Kijk ná alle eerder genoemde stappen in de registry, in de volgende sleutel:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MountPoints2

Kijk of je daar subsleutel G tegenkomt. Indien ja, erop rechtsklikken en kiezen voor Exporteren
Sla het .reg bestand ergens op met een 'slimme' naam.
Verwijder hierna die subsleutel G en herstart je computer.
Kijk of je probleem verholpen is.

Succes,

Tijs.

Hoi Tijs!

"cmd.exe --> subst" gaf geen reactie
"cmd.exe --> net use" Geeft de melding: er staan geen gegevens in de lijst
"devmgmt.msc" Geen apparaten met een geel uitroepteken
"regedit.exe -- ...\MountPoints2" Wel een G: subsleutel gevonden maar na het exporteren, deleten en opnieuw opstarten geeft hij nog steeds de zelfde melding.
"regedit.exe --> ...\MountedDevices" Daar heb ik inderdaad een G gevonden gedubbelklikt en toegevoegd:
Stap a.jpg

Ik hoop dat je daar wat wijzer uit word! Wederom bedankt voor je snelle en heldere reactie!

Groetjes,

Jason

Hoi Tijs,

Ik heb iets gevonden waardoor je waarschijnlijk wat sneller er achter kan komen wat het probleem is!
Zoals je in mijn eerste post kan zien geeft hij de foutmelding dat er niet genoeg ruimte is op G:
Ik heb daarnet op ignore gedrukt en toen gaf hij wederom een foutmelding maar dit keer met iets eigenaardigs er in:
Foutmelding ignore.jpg
In dat adres staat documenten back-up. Op mijn externe hardeschrijf heb ik ooit een map gehad die deze naam had. Een vriend van mij heeft voor mij geprobeerd in te stellen dat deze map automatisch gesynchroniseerd werd met de map Documenten op mijn computer. Dit was dus uiteindelijk niet gelukt maar hij deed na het weggooien van dat programma af en toe nog steeds een beetje raar. Ik ben dus net op mijn externe hardeschrijf gaan kijken naar de map die vroeger Documenten Back-Up genaamd was en tegenwoordig gewoon Documenten heet. En toen zag ik weer iets vreemds. Ook al staat de map weergegeven onder de naam Documenten, in de adressbalk staat nog steeds Documenten Back-Up. En dit geld ook voor de map op mijn computer waarmee hij toen gesynchroniseerd werd.
Documenten & Documenten Back-Up.jpg
Misschien toen die vriend van mij die mappen heeft geprobeerd in te stellen dat die mappen automatisch synchroniseren is er iets miis gegeaan.

Ik hoop dat dit nieuw inzicht geeft
Groetjes,

Jason

Maak een herstelpunt.

Verwijder daarna de registerwaarde \Dosdevices\G: in de MountedDevices registersleutel (als dat luk/mag van Windows natuurlijk)

Herstart de computer en kijk of je probleem weg is.

Tijs.

We zijn nu bijna een maand verder.
@jasonmalan: Hoe staat het nu met je probleem? Wat heb je nog uitgeprobeerd en wat kwam daaruit?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan