Onzichtbare macro bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

miriam85

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2007
Hallo,
Misschien een rare titel, maar ik kon geen betere beschrijving bedenken. Ik heb een word 2007 sjabloon gemaakt met een marco (newmacros)
Wanneer ik een nieuw document aanmaak of het sjabloon open dan geeft hij aan dat er een macro bij zit, maar in visual basic of in het macro-overzicht kan ik niets openen.
Wanneer ik ik naar macro's > beheer ga, dan staat de macro er wel bij het sjabloon, maar de enige acties die ik uit kan voeren is kopieren (naar normal.dotm), verwijderen, en naam wijzigen.
Ik wil hem echter bekijken! Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

De macro zit vermoedelijk in het sjabloon, maar als je een document maakt op basis van dat sjabloon, dan zal de macro uit de sjaboon worden aangeroepen. Je moet dus in ieder geval de sjabloon openen, niet gebruiken voor een nieuw document. Wil je de code zien, dan kun je de macro overigens best kopieeren naar de normal.dotm, dan heb je 'm ook. En kun je hem ook gebruiken als dat specifieke sjabloon niet is geladen.

Eerst moet je hem dus kopieeren naar normal.dotm; zoals je zelf al aangaf kon je dat doen. Vervolgens kun je met <Alt>+<F11> naar het VBA scherm, en dan moet hij er bij staan in een module.

Dat laatste blijft het probleem. Hij staat niet bij module, en ik kan hem ergens anders ook niet vinden. Hoe kan dat wel?

Heb je de macro nu wel of niet kunnen kopieren? Kun je anders de sjabloon meeposten?

Ik zal er vanavond even naar kijken; op het werk kan ik nog wel 2007 bestanden inlezen, maar macro's (dotm bestanden) gaan te ver voor 2003 :)

Ik heb je bestand bekeken, maar er zit geen macro (verborgen of anders..) in. Probeer het nog eens, desnoods met de oorspronkelijke sjabloon.

Hoi,
Bedankt voor het bekijken!
Ik heb het nog eens geprobeerd, maar de enige manier waarop (zowel in normal.dotm als het orginele bestand) de macro te bekijken is, is via macro's > beheer. Dat is ook het raadselachtige! Wanneer hij gewoon in het lijstje met macro's zou staan dan is er geen probleem!

De oorspronkelijke sjabloon posten, denk ik.... De macro zie je dus niet in Beheer als je die specifieke sjabloon niet geladen hebt? Dit om uit te sluiten dat hij in een heel ander bestand zit. En als je via Beheer de sjabloon laadt, dus niet eerst openen, zie je de macro dan ook?

Ik heb nu op een aantal manieren gekeken naar het bestand en de macro's maar ik kan niet anders dan constateren dat er geen macro's in zitten.... Wel zit er een module in (NewMacros) maar die is, hoe ik hem ook bekijk, leeg.... Conclusie: ooit een keer een macro gemaakt, en die vervolgens verwijderd. Of hij is verwijderd doordat Word hem in een beveiligde modus o.i.d. heeft geopend en de macro verwijderd.

mmm, dat is vreemd! Bedankt voor de analyse. Ik ga kijken of ik de module dan weg kan gooien....

Dat moet zonder meer kunnen, als er inderdaad niks in staat. Je bent dan ook af van de vraag of je macro's wilt activeren in het document. Die vraag is namelijk afhankelijk van het aanwezig zijn van een module in het document. Als dat zo is, krijg je die vraag namelijk al. Het maakt daarbij niet uit of er ook daadwerkelijk een macro in staat of niet. Gooi je alle modules weg in een document, dan komt de macro-vraag dus niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan