Onzichtbare map

• Onderwerp starter Onderwerp starter lepel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lepel

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2011
Hallo allemaal,
ik heb een onzichtbare map in Windows XP Home gemaakt. Je kiest daarbij als icoontje van je map een blanko ding, en als naam typ je ALT+255.
Probleem is dat ik deze moet openen via command prompt, alleen kan deze de onzichtbare map niet vinden via 'cd + mapnaam'.
Iemand enig idee hoe dit voor elkaar te krijgen?
Alvast bedankt!

De folder hernoemen en dan via eigenschappen verbergen (zoals het hoort), ALT+255 is geen verborgen map, maar een map zonder naam.

Ok...
Hoe hernoem ik m dan?
Ik heb namelijk geen icoontje. Ik bedoel dat al mijn pictogrammen dus weg zijn.

Je zou toch zeggen dat je dan een lege regel tussen al je mapjes hebt staan (via Windows Verkenner) .. of heb je dat ook niet ?

Verborgen mappen weergeven.

Deze Computer --> Extra --> Mapopties --> Weergave --> naar benden scrollen --> verborgen bestanden en mappen weergeven

Je zou toch zeggen dat je dan een lege regel tussen al je mapjes hebt staan (via Windows Verkenner) .. of heb je dat ook niet ?

Nope. Ik had een virus, en die heb ik verwijderd, min of meer. Maar ik heb nergens pictogrammen. De hele C-schijf is op één log-bestandje leeg. Maar alle bestanden zijn dus te openen via command prompt.
Mijn idee was om alles maar te formatteren, maar voor ik dat doe wil ik een paar bestanden naar een usb kopieren, die dus deels in die map zonder naam staan.

Het was trouwens het Windows-Recovery-virus. Ik heb hetzelfde probleem dat hierboven beschreven is als Taakbeheer doet raar; die kan ik dus ook niet openen via CTRL-ALT-DEL, wel via de AT-methode.

Nope. Ik had een virus, en die heb ik verwijderd, min of meer. Maar ik heb nergens pictogrammen. De hele C-schijf is op één log-bestandje leeg. Maar alle bestanden zijn dus te openen via command prompt.
Mijn idee was om alles maar te formatteren, maar voor ik dat doe wil ik een paar bestanden naar een usb kopieren, die dus deels in die map zonder naam staan.

Haha :D
Vandaar, had wel handig geweest als je dat ook in de OP had gezet ...!

Je kan dus nog wel inloggen op windows?
Als dat het geval is heb ik dit onlangs nog gezien, alle mappen zijn dan verborgen door het virus/malware/spyware.
Deze Computer --> Extra --> Mapopties --> Weergave --> naar benden scrollen --> verborgen bestanden en mappen weergeven om de mappen te zien.

Actie die diegene gedaan heeft is: Herinstallatie computer.

Er staat inderdaad een vinkje bij Verborgen bestanden en mappen niet weergeven, maar die krijg ik niet weggevinkt.
Maar toch is dat niet het probleem denk ik, de pictogrammen op je bureaublad zijn namelijk niet verborgen, maar die zijn ook niet zichtbaar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar Mijn documenten is nu wel zichtbaar!
Bij mapopties heb ik Verborgen weggevinkt, en toen kwam alles terug, dus ik heb een map nu!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan