Onzichtbare mappen worden niet zichtbaar :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geezer Gijs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 sep 2009
Hallo,

Wie kan mij helpen. Ik heb een aantal mappen onzichtbaar gemaakt. Dat is verder prima maar nu kan ik ze niet meer tevoorschijn halen als ik in mapopties de functie "onzichtbare mappen weergeven" aanvink. Het lijkt erop alsof hij dat niet opslaat want als ik opnieuw in mapopties ga is het opnieuw niet meer ingevinkt.
Kan iemand me helpen want momenteel kan ik ze alleen tevoorschijn halen als ik via de zoekoptie mappen zoek (incl. advanced zoekoptie - zoeken in verborgen mappen).

Dank je!

GG

Windows verkenner->extra->mapopties->weergave, naar beneden scrollen. De een na onderste regel [ verborgen mappen en bestanden weergeven] Niet vergeten op toepassen te klikken, en klaar ben je (hoop ik voor je):)

Laatst bewerkt door een moderator:
Onzichtbare mappen weergeven

Beste Coenraad,

Dit snap ik en heb ik vele malen geprobeerd. Het punt is dat ik het wel kan aanvinken, dan op toepassen of OK kan klikken, maar er gebeurd helemaal niks :evil:
Het lijkt wel alsof hij de instellingen niet accepteerd/opslaat want als ik opnieuw naar mapopties ga, naar beneden scrol, dan is het niet meer aangevinkt...... :evil:
Weet iemand hoe dit komt?

Kun je misschien iets met systeemherstel, dus een datum prikken toen het nog naar behoren werkte?;)

Onzichtbare mappen

Hoe ik daar achter kom weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik net de instellingen probeerde te vergelijken met de computer van mn vriendin, want daar werkte het normaal (zoals je aangaf in je eerste antwoord). Echter voor een of andere reden lukt het daar nu ook niet meer. De hele functie "onzichtbare mappen weergeven" lijkt zich niet toe te passen als je het aanvinkt en op toepassen of ok klinkt.
Heel raar en heel frustrerend aangezien ik de onzichtbare mappen wil kunnen zien.

Waar vind jij "onzichtbare mappen"
Welk besturingssysteem gebruik je?

Systeemherstel gebruik je als volgt:start->help en ondersteuning->wijzigingen ongedaan maken met behulp van systeemherstel->volgende. Je krijgt data te zien, waarvan de dikgedrukte bruikbaar zijn. Je kunt ook per maand terugkijken, bovenin de kalender.
Bij Vista start->type systeemherstel, en bovenin zie je een link naar systeemherstel.
De rest is ong. gelijk aan de manier die ik hierboven beschreef.

Onzichtbare mappen

Windows XP

extras-mapopties-weergave-(scrol down)verborgen bestanden en mappen weergeven....

Elke keer als ik dan aanklik gebeurt er niks en ga ik weer naar;
extras-mapopties-weergave-(scrol down)verborgen bestanden en mappen weergeven, dan is het opnieuw NIET aangevinkt.

Ben desperate!

Start->uitvoeren->sfc /scannow Houd je originele installatie cd/dvd bij de hand, daar zal hij vermoedelijk om vragen.

Met het hulpprogramma Systeembestandcontrole kan een beheerder alle beveiligde bestanden scannen om de versie ervan te controleren. Als tijdens deze controle wordt vastgesteld dat een beveiligd bestand is overschreven, wordt het bestand vervangen door de juiste versie van het bestand. Deze versie wordt opgehaald uit de cachemap (%Systemroot%\System32\Dllcache) of de Windows-installatielocatie. De cachemap wordt eveneens gecontroleerd door Systeembestandcontrole en wordt zo nodig bijgewerkt. U moet zijn aangemeld als beheerder of als lid van de groep Administrators om Systeembestandcontrole te kunnen uitvoeren. Als de cachemap wordt beschadigd of onbruikbaar wordt, kunt u de opdracht sfc /scannow, sfc /scanonce of sfc /scanboot gebruiken om de inhoud te herstellen.
Bron Microsoft.:)

@coenraad,

Graag de knop "Reageer op vraag" gebruiken als je direct reageert of alleen citeren waar je antwoord op wil geven. Als je steeds alles citeert krijgen wel zeer lange topics.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan