"onzichtbare schijf...!?"

Status
Niet open voor verdere reacties.

boerdet

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
126
Hoi, ik draai win xp pro in een moderne PC met twee harde schijven, die ieder in twee partities zijn ingedeeld.
Ik heb dan C: en D: op de eerste en E: en F: op de tweede HD. Nu is plotseling D: onzichtbaar in vrijwel alle mogelijkheden van XP. Maar we weten dat die schijf er nog is en ook goed is want we kunnen data en progs die er op staan gewoon bereiken. Maar hij is dus bv in de Verkenner niet meer te zien in de root. Wie weet wat er gebeurd is en hoe krijg ik dat weer goed?

gr Tijmen
 
doe eens start > uitvoeren > diskmgmt.msc [enter]

wat staat daar precies aangegeven ??
 
Geplaatst door vaat
doe eens start > uitvoeren > diskmgmt.msc [enter]

wat staat daar precies aangegeven ??

Ja, daar staat de "verloren" partitie inderdaad wel. hij is "in orde" maar Win zegt: "onbekende partitie"

??
gr Tijmen
 
Geplaatst door boerdet


Ja, daar staat de "verloren" partitie inderdaad wel. hij is "in orde" maar Win zegt: "onbekende partitie"

??
gr Tijmen

is er een drive letter aan gekoppelt in disk management ?? Zo ja, welke ??
 
Geplaatst door vaat


is er een drive letter aan gekoppelt in disk management ?? Zo ja, welke ??

NEE, nu je het vraagt... het moet zijn D: (jelmer). Mijn zoon mag die partitie gebruiken en nu staat er geen Driveletter genoemd, alleen zijn naam (jelmer).
Bij de andere partities staat WEL netjes de betreffende Driveletter...! Vreemd....!

Ik ben benieuwd. gr Tijmen
 
klik in disk management met de rechter muisknop op de partitie en kies voor "change drive letter and paths" (heb engelse versie van xp). Kies dan voor add en wijs de letter D toe bij "Assign the following drive letter".

Start opnieuw op

Als je een foutmelding krijgt dat de partitie in gebruik is , moet je eerst alle programma's sluiten. Of nog beter doe het dan in veilige modus.
 
Geplaatst door vaat
klik in disk management met de rechter muisknop op de partitie en kies voor "change drive letter and paths" (heb engelse versie van xp). Kies dan voor add en wijs de letter D toe bij "Assign the following drive letter".

Start opnieuw op

Als je een foutmelding krijgt dat de partitie in gebruik is , moet je eerst alle programma's sluiten. Of nog beter doe het dan in veilige modus.

Ja, dat is jammer: alle mogelijkheden via de rechtermuisklik zijn niet actief op de "verloren" partitie. (grijs) Bij de andere zou jouw oplossing wel lukken, die zijn wel zwart. Dat lukt zo dus niet. Wat nu?
vr gr Tijmen
 
en als je opstart in de veilige modus en het daar probeert, is hij dan nog steeds grijs ??
 
Geplaatst door vaat
en als je opstart in de veilige modus en het daar probeert, is hij dan nog steeds grijs ??

Hoi, ja daar heb ik nu tijd voor gehad, en dat werkt ook niet. Blijft "grijs". Dus kan er daar ook niet bij.

Bedacht ondertussen dat "systeemherstel" natuurlijk nog niet zo dom zou zijn, want dit probleem doet zich pas een dag of vier voor.
Toen ik systeemherstel wilde draaien kwam Windows onmiddelijk met het volgende:
"Wijzigingen van D:\ (en over dat station gaat het...!red.) na dit tijdstip kunnen niet ongedaan worden gemaakt, want het station is uitgesloten van controle door Systeemherstel of uitgeschakeld of verwijderd."

Nou dat klopt dus wel, maar Bill zegt er niet bij hoe ik het op moet lossen...!

dank zover, ik hoor graag meer.
vr gr Tijmen
 
Je kan het ook proberen met partition magic van powerquest. Heb je dat, het is namelijk niet gratis.
 
Partition Magic heb ik niet, maar ik denk dat ik dan ook oopnieuw moet partitioneren en zo. En dat lijkt mij hier niet de goede oplossing. Met PC-Inspector kom ik niet verder, of ik weet niet goed wat ik ermee moet doen. En zo blijft de partitie gewoon ONZICHTBAAR!!
Je zou verwachten dat er in Win Xp wel een mogelijkheid zit om wat te doen, of kan ik nog in de Bios zoeken?
vr gr Tijmen
 
Als je de file recovery gebruik van pc inspectors moet je wel zorgen dat je naast de slechte hdd een goede hdd met een OS erop geinstalleerd heb draaien , anders lukt het niet.
Op de goede installeer je de pc-inspector en vandaar uit benader je de slechte schijf.


groetjes speedtouch
 
Geplaatst door speedtouch
Als je de file recovery gebruik van pc inspectors moet je wel zorgen dat je naast de slechte hdd een goede hdd met een OS erop geinstalleerd heb draaien , anders lukt het niet.
Op de goede installeer je de pc-inspector en vandaar uit benader je de slechte schijf.


groetjes speedtouch

Hoi,
Ook PC-Inspector ziet de verloren partitie NIET! Ik heb hem naar Media en naar files laten zoeken, maar kom dan ook niet verder. ??
Met vr gr Tijmen
 
Geplaatst door boerdet


Hoi,
Ook PC-Inspector ziet de verloren partitie NIET! Ik heb hem naar Media en naar files laten zoeken, maar kom dan ook niet verder. ??
Met vr gr Tijmen

HET PROBLEEM IS OPGELOST...!!! En wel door mijzelf, en dat geeft ook wel een kick! Het bleek een "conflict" te zijn tussen Powerquest Partition Magic 7.0 en WinXp, die natuurlijk beiden iets met het MBR willen doen of gedaan hadden. Ik kon in PartitionMagic het default OS aanklikken en dan via Properties de optie "override default selections" kiezen. Daar de "verloren partitie" aanzetten en rebooten. Klaar is Kees, Xp ziet de voor hem voorheen Onbekende parttitie weer. Hulde!!!

Met vr gr Tijmen
 
Complimentjes :)

Het doe je inderdaad goed als je zelf achter de oplossing komt.

groetjes speedtouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan