onzichtbare virtuele schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
Berichten
4
Als ik met virtualclonedrive of alcohol 52 een nieuwe virtuele drive aanmaak krijg ik wel de melding dat er nieuwe hardware is gevonden maar krijg ik de virtuele drive niet te zien in de windows explorer.

Als in virtualclonedrive het aantal virtuele schijven op 0 wordt gezet (disabled) en daarna opnieuw gevraagd wordt om een virtueel station aan te maken lukt dit niet meer.

Heb reeds bijde progs verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Resultaat blijft hetzelfde.


Wie kan mij helpen ?
 
vreemd..... ik weet niet precies hoe alcohol er uitziet, maar ik gebruik zelf Deamon Tools (onder Vista). Daar krijg je virtuele drives pas te zien als er ook werkelijk een mounted image is. Geen mounted image, dan ook geen zichtbare drive
 
Ondertussen heb ik nog wat verder zitten proberen.
Ik ben al een stapje dichter bij de oplossing gekomen. Dit heeft waarschijnlijk niet rechtstreeks iets te maken met Virtualclonedrive of Alchol 52 maar heeft waarschijnlijk te maken met de windows explorer.

Als ik een virtuele drive aanmaak wordt deze wel weergegeven in apparatenbeheer, maar wordt deze niet weergegeven in windows explorer. De aangemaakte drives worden dus ook niet herkend door de virtuele schijfprogramma's.

Fysieke media worden echter onmiddelijk herkent, indien ik een USB of ander opslagmedium aankoppel wordt dit onmiddelijk weergegeven in explorer.

Dus heeft iemand info hoe ik windows explorer kan vertellen dat hij eveneens de virtuele drives moet weergeven.

Bedankt
 
Daar krijg je virtuele drives pas te zien als er ook werkelijk een mounted image is. Geen mounted image, dan ook geen zichtbare drive
Dat is ook met Alcohol120% zo. Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om de virtuele schijven continu in de verkenner van Vista te laten zien. Iets wat in Xp wel het geval was.
 
Sorry,

Ben ik blijkbaar nog vergeten te vermelden. Systeem Windows XP.
 
Probleem opgelost

Na nog wat zoekwerk op andere forums ben ik voor mij tot een definitieve oplossing gekomen.
Blijkbaar was tijdens het installeren van de virtuele schijven de windows driver niet mee geladen. Door het manueel installeren van de goede driver voor iedere virtuele schijf is het probleem opgelost en kan ik om het even welk programma gebruiken om virtule schijven aan te maken.
Nog kort de te volgen procedure. Rechtklik deze computer - eigenschappen - hardware - apparaatbeheer - dvd-/cd-rom-stations - kies de virtuele schijf - rechtsklik - eigenschappen - stuurprogramma - stuurprogramma bijwerken - zelf kiezen - bladeren naar c:\windows\inf - en daar cd rom kiezen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan