OO language

Status
Niet open voor verdere reacties.

dreamweaverfan

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2010
Beste mensen
Zoals ik al eerder een vraag gesteld had hierover ben ik toch benieuwd wat mensen mij als advies kunnen geven:

Programmeren in java ... is dat moeilijker dan programmeren in visual basic?

En wat zijn nou precies de verschillen?

Wat bedoelen ze bij java nou met Object georienteerd?

Visual basic is alleen bedoelt voor microsoft
Maar.. je kan er meer mee dan programma's schrijven?

Is dat moeilijk?

Lijkt me gaaf dat te kunnen

Graag advies

Hoi,

Java is zeker moeilijke dan VB. Niet alleen omdat je op moet letten waar je hoofdletters moet plaatsen, wat bij vb vanzelf gaat, maar ook de taal zit weer anders in elkaar.

Hier staat wat object georienteerd programmeren is. De tut is wel voor php, maar in de uitleg staat netjes beschreven wat OOP is.
http://www.html-site.nl/oop.php

Een heel belangrijk verschil tussen java en vb is dat java onder ieder OS kan draaien, en vb alleen voor Windows is ontworpen.

Hoi,

Java is zeker moeilijke dan VB. Niet alleen omdat je op moet letten waar je hoofdletters moet plaatsen, wat bij vb vanzelf gaat, maar ook de taal zit weer anders in elkaar.

Hier staat wat object georienteerd programmeren is. De tut is wel voor php, maar in de uitleg staat netjes beschreven wat OOP is.

Een heel belangrijk verschil tussen java en vb is dat java onder ieder OS kan draaien, en vb alleen voor Windows is ontworpen.

Niets aan toe te voegen, behalve dan dat Java inderdaad veel moeilijker is, maar daarom ook veel krachtiger en dus ook veel moeilijker om te leren. Maar toch is Java volgens veel programmeurs een goede taal om mee te beginnen, veel eenvoudiger dan bijvoorbeeld C++.

oftopic: Kon je niet slapen toen je dit berichtje postte?

hartstikke bedankt voor uw advies

Ik snap dat het moeilijker is, maar wel weer een nieuwe uitdaging

precies

Nu ik html ken begrijp je internet veel beter enzo

Kunt u een voorbeeld geven van' wat je zoal kan programmeren ?

Hetzelfde vraag ik me af bij Visual basic

je leert bijv niet hoe je een tekst editor in elkaar moet zetten

of hoe je mijnen veger moet ontwerpen

Wat kun je zoal programmeren ?

Graag advies

Mijnenveger gaat perfect, net als een text editor. Hell, als je zou willen (en heel veel tijd zou hebben) zou je heel office kunnen namaken. Je kan er perfect webapplicaties mee maken en met applets kan je zelf games online maken (zoals met flash). De enigste beperking is het communiceren met de hardware. Aangezien java op verschillende platformen moet werken is het moeilijk om bv een bepaalde poort aan te spreken. Er bestaan oplossingen voor veel voorkomende problemen, zo kan je bijvoorbeeld wel de schermresolutie opvragen maar je kan bijvoorbeeld niet gemakkelijk of soms zelf totaal niet een bepaalde geheugenplaats of een pin van een communicatiepoort aanspreken. Dus Office namaken 'ja', Windows namaken 'neen'. Reken wel op enkele jaren voor je Java echt onder de knie begint te krijgen.

Een heel goede editor is NetBeans. Daar zit ook een form-designer in. Je kunt alles meteen omzetten in Executable Jar Files (.JAR).

Erg goed om mee te beginnen.

www.netbeans.org

P.S.: Ik ben net als bmtvrr ook net in Java begonnen, en ik moet hem gelijk geven. Als je de basis door hebt, is de rest een stuk makkelijker.

Mocht je netbeans gaan gebruiken, dan zou ik als ik jou was eerst de gegenereerde code van netbeans onderzoeken. Dan zal je misschien de rest ook wel beter snappen.

Laatst bewerkt:
beste

Kun je bijv ook met een bestaand programma je eigen tools eraan toevoegen?

Bijvoorbeel je wil iets toevoegen aan googl earth ?

geen idee, maar Google earth is niet geschreven in Java, net als veel andere programma's (De enige die ik weet is Eclipse en LimeWire), maar Java is dan ook niet primair ontworpen om applicaties mee te schrijven:thumb:

Hoi,

IK zit gemengde gevoelens er staan fouten in de php code

Wat is belangerijk in JAVA (sun)(overgenomen door oracle)
Interface (contract en kan zeggen wat code moet bevaten)
class wordt nadien object als je een instantie maakt(new)
verder kan je ook interface als parameter gebruiken dan kan enkel de functies van de interface gebruikt worden maar kan je objecten meegeven om er iets mee te doen
verder kan je collecties maken van die objecten of interfaces en kan je vervolgens vragen wat hij is.
abstracte class (afwijkende class van de interface)

je moet importeren van libs om sneller te compileren en te weten welke je kiest

vroeger was de eis een domein hebben en package begon met je domein zo stoort niemand jou en jij niemand omdat een domein op internet uniek is

be.mydomein.projectje

Geachte mensen

Hartelijk bedankt voor uw adviezen

Het klopt, ik ben vooral nieuwschierig naar het doen en kunnen van java, en dacht misschien kan je je eigen handige tools maken voor bestaande programma's.

Zoals google earth al heel veel applications en dergelijke heeft betaalt en gratis

Maar ik moet eerst wat meer leren van java voor ik me verder ga bezig houden met het ontwikkelen van echt aplications en dergelijke

net zoals ik geintresseert ben in VB microsoft programma's schrijven enzo
Graag wil ik ook meer weten over microsoft opleidingen zoals

Microsoft certificeringen

* MCITP: Enterprise Administrator
* MCITP: Server Administrator
* MCTS: .NET Web Applications
* MCTS: 70-620 Configuring Windows Vista Client

* MCTS: Exchange Server 2007
* MCTS: SQL Server 2005
* Microsoft-certificeringstraject (MCSE/MCSA)

Het klinkt allemaal best gaaf om te leren, de meeste zijn engels dat is een min punt voor mij

en voor heel veel heb je bepaalde kennis nodig

Wie kan me hier meer over vertellen

Graag advies

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan