Ook ADSL voor kleine gemeenten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

blacksheep

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Berichten
1.533
Zojuist sprak ik met iemand van de KPN. Ik behoor tot die ongelukkigen die nog steeds per telefoon moeten internetten. Volgens deze persoon, staat er in de laatste Nieuwsbrief van de KPN dat er ook geld is voor het ombouwen van de centrales in de kleine dorpen. Dat zou betekenen dat het ook voor diegenen bij wie het om technische redenen nog niet mogelijk was via ADSL te internetten, binnen afzienbare tijd wél mogelijk zal zijn. Als dit inderdaad waar is, dan zou dat fantastisch zijn.

Blacksheep
 
Dat is inderdaad positief nieuws, want je zult wel een telefoonrekening hebben, die door het dak heen gaat, stel ik me zo voor.
Laten we hopen dat ze je geen broodje aap verkocht hebben.
Zelf heb ik een ADSL sinds een paar jaar en dat geeft toch wel een hoop rust.
 
Goede zet van KPN.. iedereeen wil tegenwoordig wel kabel / ADSL en met de budget abo's is het voor iedereen te betalen. :)
 
Dit kan wel zijn maar ik woon ook in een dorp (met circa 10.000 inwoners) en er is wel ADSL te verkrijgen alleen niet aan de verre uiteinden van dat dorp (woon op nr 168 en het stopt bij +/- 100). Volgens www.internetten.nl is alleen BBned (is voor zakelijk en ISDN) beschikbaar en is er nog geen planning over hoe wat en wanneer iets beschikbaar is.

Maar ja gelukkig geen telefoon tikken aangezien we via de kabel internetten en nee geen breedband kabel (ik internet via AlwaysAcces vroeger Rendo.dekooi.nl) het is ongeveer de snelheid van een telefoonlijn (misschien iets trager ik spring een gat in de lucht wanneer ik download met 6 kb/s).

De groeten,
Mark
 
Geplaatst door BrEeZeR
Goede zet van KPN.. iedereeen wil tegenwoordig wel kabel / ADSL en met de budget abo's is het voor iedereen te betalen. :)
O ja ik heb van goede bronnen (vleeselijke dus kan geen sites geven) dat dit gedeeltelijk een zet van de Rabobank is, die via adsl de vestigingen wil gaan verbinden en dus kpn de opdracht zou hebben gegeven om de dorpen waar een kantoor staat adsl geschikt te maken. Maar ja dit zijn geruchten dus ik weet niet of het klopt.

En het is voor de kpn een zeer grote klus om al die dingen geschikt te maken dus het kan nog wel een poos duren voordat je ADSL hebt.

Tip: er zijn providers (o.a. planet) die je een maandelijks bedrag kunt betalen zodat je geen of minder tikken hebt. Let op voor het opzeg termijn wanneer je over zou gaan op adsl (als je bij dezelfde provider blijft is er meestal geen probleem).

De groeten,
Mark
 
Geplaatst door TheM

O ja ik heb van goede bronnen (vleeselijke dus kan geen sites geven) dat dit gedeeltelijk een zet van de Rabobank is, die via adsl de vestigingen wil gaan verbinden en dus kpn de opdracht zou hebben gegeven om de dorpen waar een kantoor staat adsl geschikt te maken. Maar ja dit zijn geruchten dus ik weet niet of het klopt.
Klopt, dit is een gerucht dat nog nooit bevestigd is, ga er maar vanuit dat het dus ook niet waar is. Zulke verhalen doen al langer de ronde.

@Blacksheep: technisch onmogelijk, ondanks het ombouwen van de centrale, blijft mogelijk :D , omdat er altijd mensen zijn die te ver van een centrale wonen.
 
Ja, maar nu stond het in de Nieuwsbrief van de KPN.

Ik heb trouwens een lengtetest laten doen en het is voor volgens die test mogelijk om ADSL te krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan