Ook Buma virus. Maar niets helpt tot nu toe

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanssie1

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2012
Na het vorige topic aandachtig te hebben doorgelezen ben ik aan de slag gegaan. Maar niets helpt.
Beide rescuedisk's op schone pc gebrand. Maar geinfecteerde laptop start niet op van cd. Wel zo ingesteld in Bios dat de dvd/cd speler als eerste moet opstarten.
Nadat de prompt verschijnt zonder enige teks oid start na enkele minuten laptop door naar Bumavirus. Daarna Veel meldingen van beschadigde bestanden zoals Winlogon, LogonUI, userinit.
Opstarten beveiligde modus met opdrachtprompt werkt wel. Msconfig gedaan en diagnostisch opstarten gedaan. Helpt ook niet. Ik zou het echt niet meer weten wat nu nog te doen.
Hoop dat iemand mij verder kan helpen.

BVD!!

Betreft laptop Asus K50In serie.

Ik kan geen programma's benaderen op de geinfecteerde laptop. Lukt dus niet.
Bedankt voor je reactie,

Laatst bewerkt door een moderator:
Welke rescuedisks heb je dan gebruikt? Deze al geprobeerd?
Je zegt dat je cd's niet opstarten, zijn ze wel bootable? Zorg dat je het Iso-bestand brandt met een speciaal brandprogramma zoals b.v. ImgBurn (gratis). Heb je dat bij de vorige recuedisks wel gedaan?
Wat bij een kennis van mij heeft gewerkt is een simpel systeemherstel in de veilige modus met de internetkabel afgekoppeld. Of dat ook bij jou werkt weet ik natuurlijk niet, maar het is allicht te proberen.
http://support.microsoft.com/kb/304449/nl

Laatst bewerkt:
kaspersky en linux.
Gebrand met ImgBurn. Maar denk niet dat ze bootable zijn. Want op mijn laptop werken ze ook niet merk ik nu.
Misschien een stomme vraag maar hoe krijg ik m bootable dan?

7-5-2012 22-21-52.png

Deze bestanden staan op de resque cd van kaspersky. Staan die er niet goed op dan om m bootable te maken?

Lees hier de How To (Eng).
De boot zit normaal in de ISO, zorg dat je op de laagste snelheid brandt.

1x de snelheid gedaan. Nah, snap er echt niks van. Opnieuw met alcohol120 geprobeerd. Ook niet...

Als je met ImgBurn brandt dan zie je in het brandvenster het volgende staan:
Bestandssysteem: ISO9660 (Bootable); Joliet
Wat er bij jou fout gaat weet ik niet, heb je wel de ISO gedownload?
http://rescuedisk.kaspersky-labs.com/rescuedisk/updatable/kav_rescue_10.iso
Update: Heb je de Biosinstelling v.h. bootmenu ook gesaved? Heb je geen speciale toets om het bootmenu op te roepen, meestal F11 of F10.
Die bestanden die je op cd hebt staan kloppen op het eerste gezicht wel (heb 'm ff zelf moeten branden).

Laatst bewerkt:
Klopt. Staat ook dat het een ISO 9660 (Bootalble) is, en ja het is een ISO.

@Hanssie1: Welkom op Helpmij:thumb:

Enkele onnodige quotes verwijderd. Bij een directe reactie gebruik knop: Reageer op vraag of venster: Snel reageren.
Topics worden zo anders onnodig lang met telkens dezelfde tekst van je voorganger.

Succes met je vraag.

Heb je systeemherstel geprobeerd #4 in de veilige modus via de prompt? Zie ook de link van MS, daat staat de opdracht die je moet typen.
Update: Bootmenu= Esc-knop tijdens de boot.

Laatst bewerkt:
Ook geprobeerd. Werkt ook niet. Hoe ver ik ook terug ga, virus blijft.

Dan is er nog de optie alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen d.m.v. een speciale toetsencombinatie (handleiding online), maar haal dan eerst met HirensBootCd je belanrijke data eraf.

Opgelost voor Windows 7 PC met Installatie disk van Winsows XP via bootdisk repair

Ik heb ook last van het virus gehad. Hierbij word de PC geblokkeerd en alleen een website van de hacker zichtbaar:
KNIP

Uiteindelijk opgelost door een boot disk van XP sp2 te gebruiken die een repair heeft uitgevoerd, terwijl het om een Windows 7 PC gaat.

Het werkt nu in ieder geval allemaal weer! En helemaal geen data verloren!

Moderator-[Edit] Link maar verwijderd. [/Edit]
.

Deze laptop is vzv Vista. Is deze XP sp2 bootdisk vrji verkrijgbaar en zo ja waar?
Groet.

Heb WIN7 op de D partitie gezet. Daarna waren documenten en foto's benaderbaar via Win7. Backup gemaakt. C geformateerd en Win7 op C geinstalleerd. Daarna D GEformateerd.
Pijnlijk en tijdrovend. Maar wel gelukt.
Bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan