Ook c++ en COM objecten

Status
Niet open voor verdere reacties.

dropl

Verenigingslid
Lid geworden
14 jan 2006
Hoi,

Ik heb een COM object gemaakt dat prachtig werkt als je het gewoon gebruikt in een scriptje. Ik test alles onder access vba ide.
Ga je de hele handel debuggen in vba ide dan crasht hij met een access violation writing naar steeds dezelfde locatie (0x40ffc) in OLEAUT32.dll

Ik kom er maar niet achter wat het kan zijn

Alvast dank, Dropl

Start je het COM object via een scriptje?
Weet je zeker dat deze dan op dit moment door andere componenten gevonden kan worden? En gebruikt kan worden?

Ik heb helaas geen verstand van Access vba ide om een antwoord te kunnen geven op je probleem. Hoop alleen dat ik je vai dit soort vragen op een idee kan zetten. :)

-edit-
In visual studio kunnen de projectsettings anders ingesteld staan voor de release versie dan voor de debug versie. Is dit misschien ook het geval bij Access vba projecten?

Laatst bewerkt:
Het vreemdste is juist dat mijn scriptje (dan dan in MS Access draait) goed werkt als ik niet debug. VBA script wordt niet gecompileerd, dus zijn er geen verschillen in build.
Pas als ik ergens een breakpoint zet en 2 of 3 keer step door de code (waarbij propput methoden aangeroepen worden) access er ineens uit knalt. De methoden zelf worden goed aangeroepen.
Ook maakt het niet uit of ik een debug of release build gebruik van mijn COM object. Ik had eerst de hoop dat het door vreemde run-time stack checks van msvcrt kwam.

Misschien een time out tussen de COM objecten? Omdat je een breakpoint zet tussen een gevoelig stukje code?

** Wilde gok **

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan