ook chinese taal op nederlandse pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutch1

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Berichten
111
Ik weet niet of de vraag hier thuis hoort, maar hoop dat iemand een oplossing weet.
In juni komt mijn Chinese echtgenote voor 3 maanden naar Nederland.
voor haar is het makkelijker om mijn pc te gebruiken met de Chinese karakters/letters en evt. een vertaling vanuit het Engels daarbij.
Vraag: Hoe kan ik mijn pc Chinese karakters/taal/letters laten schrijven met behoud van de westerse letters?

Alle beantwoorders, mijn dank bij voorbaat,

Hans MInekus
 
Draait u op Windows Vista?
Volgens mij kan je op Vista meerdere talen installeren, maar dit weet ik niet zeker:eek:
 
Dat geldt voor Windows Vista Ultimate, daarop zijn alle taalpakketten te installeren.
Zover ik weet is dit bij XP niet mogelijk.
 
chinees als 2e taal op windowsXP

Hallo.
Allereerst dank voor de antwoorden.
Ik werk met WinXP.
Graag verder,
Groet,
Hans
 
Welkom bij Helpmij.nl

Bericht verplaatst naar de juiste sectie. De link in de e-mail brengt je er automatisch naartoe.
 
wederom dank voor de tip betr. MUI pakket

Mijn vrouw blijft kort en dan is dit pakket te duur.
Had gedacht aan een alternatief zoals, b.v. het bootten van WINXP in de Chinese taal of iets dergelijks, of is dit onzin?
Hans
 
Als je een chinese XP hebt, dan zou je een nieuwe partitie kunnen aanmaken en er een dual boot systeem van maken.
 
chinees op computer

dank voor alle reacties
wat ik nu begrepen heb is dat ik een Engelse winxp moet hebben om de internationale (lees: Chinese ) karakters te kunnen gebruiken
en
moet ik dan ook een ander toetsenbord hebben?

of zijn er toch andere oplossingen?


ik hoop nog iets te horen.

anders moet mijn vrouw haar eigen winxp schijf mee nemen en dan hier op een aparte parttie schrijven


groetjes,

Hans
 
Hoe het met toetsenborden zit geen idee. Maar in het laatste geval (dat je vrouw de hardeschijf meeneemt), is het ook mogelijk om de (extra) hardeschijf in jouw pc te zetten. Dan is het tijdens het opstarten van de pc mogelijk om te kiezen tussen de verschillende Windows versies.
 
hoi weer

dank dank voor het antwoord
helaas heb ik een ouderwetse platte computer, dus geen ruimte voor een 2 e schijf.
Maar maak wel een partitie aan denk ik

dank voor het antwoord nogmaals

hans
 
Hoi !

Is Vista Ultimate installeren geen optie ?

Je krijg dan chinees taalpakket als optionele download !

Enne.....Als je Ultimate zonder key installeert, mag je er volledig legaal 30 dagen gebruik van maken.....



Greetz,

Harry.
 
een goeie

dank voor het antwoord

is een goeie,
alleen heb ik bij de check of alles werkt gemerkt dat:rolleyes: mijn geluidskaart dan niet werkt en dat niet alleen,

maar het zit in het achterhoofd, dank

hans
 
chinese taal

Bij Firefox add-ons vind je het programma CHINUP. Misschien heeft ze wat aan.
 
fantastisch die hulp

hallo,

dank je voor de add-on
ik gebruik firefox, dus alleen maar mee genomen die info.
tot heden alleen maar vierkantjes gezien als er iets binnen kwam in het chinees
nu nog iets typen met de westerse karakters en dan omzetten in die van China
zou helemaal geweldig zijn.

mensen, geweldig die hulp

als de IND op dezelfde wijze er voor zorgde dat mijn vrouw en ik samen konden wonen, zouden er veel dingen opgelost zijn.

bedankt

hans minekus
 
Je kan met de code: 'slmgr –rearm' er 120 dagen gebruik van maken, mits je die code 3x gebruikt, vaker kan niet:evil: .
Die moet je dan invoeren in de Command Promt.

En je zij dat je een ouderwetse computer had, zijn je systeemspecs. dan wel goed, anders gaat het niet werken.
 
Laatst bewerkt:
hoi

wat betreft je vraag over het systeem,ik weet bijna zeker dat Vista niet op mijn systeem draait.
En wat betreft de keuze4 van de beide systeem, het mag duidelijk zijn dat het eerste systeem in alle opzichten aan mijn eisen zou voldoen.

Hans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan