Ook een B.S.O.D.

Status
Niet open voor verdere reacties.

knaagdier

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2008
Als 1e, ik heb meerdere topics doorgelezen, diverse dingen geprobeerd, maar mijn probleem zie ik er niet direct tussen staan, dus heb ik even een eigen topic geopent.

Het probleem:

Als ik de computer opstart is er voor ca. 15/20 min (wisselt, soms korster, soms langer) niets aan de hand tot plotseling die vervelende B.S.O.D. met een memory dump.
Er staan dan een aantal foutcodes, echter de computer start vrijwel direct (precies na de memory dump) opnieuw op zodat ik elke keer net niet de foutcodes kan opschrijven.

Dit probleem heb ik eigenlijk al 2 jaar, zolang als ik de computer heb (vanaf nieuw, onderdelen samengesteld bij Alternate).
In 1e instantie had ik windows Xp pro, daarna had ik Vista en nu heb ik Wondows 7 (waar die overigens wel het beste op loopt).
Elke versie was gewoon legaal, maar ook bij elke versie heb ik regelmatig een B.S.O.D. gehad, zomaar uit het niets, ook terwijl de computer niet gebruikt werdt.
Echter dit nieuwe probleem, dus de bluescreen na het opstarten heb ik sinds kort.
Updates van diverse hardware (o.a. bios) heeft tot nog toe op niets uitgelopen.

Wat mij ook opvalt is dat ik elke keer de wachtwoorden op bijvoorbeeld forums opnieuw in moet voeren na zo'n bsod, gooit ie bij die memorydump ook gelijk de cookies map leeg?

Hier alvast mijn specs uit Everest:

Besturingsysteem: windows 7 home
Processor: DualCore Intel Core 2 Duo E8500, 3166 MHz (9.5 x 333)
Moederbord: Asus P5Q (3 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)
Videokaart: ATI Radeon HD 4800 Series (512 MB)

Multimedia
Geluidskaart ATI Radeon HDMI @ ATI RV770/790 - High Definition Audio Controller
Geluidskaart Realtek ALC1200 @ Intel 82801JB ICH10 - High Definition Audio Controller

Harde schijf Maxtor 6Y160P0 ATA Device (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Harde schijf SAMSUNG HD753LJ ATA Device (750 GB, 7200 RPM, SATA-II)
Harde schijf WDC WD800BB-00CAA1 ATA Device (74 GB, IDE)

Optische Station TSSTcorp CDDVDW SH-S223F ATA Device (DVD+R9:16x, DVD-R9:12x, DVD+RW:22x/8x, DVD-RW:22x/6x, DVD-RAM:12x, DVD-ROM:16x, CD:48x/32x/48x DVD+RW/DVD-RW/DVD-RAM)

Netwerkkaart Atheros AR8121/AR8113/AR8114 PCI-E Ethernet Controller(NDIS6.20)

Externe apparaten
Printer Canon Bubble-Jet S400

DMI
DMI BIOS Leverancier American Megatrends Inc.
DMI BIOS Versie 2208
DMI Systeem Fabrikant System manufacturer
DMI Systeem Product P5Q
DMI systeem Versie System Version
DMI Moederbordfabrikant ASUSTeK Computer INC.
DMI Moederbordproduct P5Q
DMI Moederbordversie Rev 1.xx
DMI chassistype Desktop Case

Iemand die iets op kan maken uit deze gegevens?

Bvd.

Jeroen

Mijn eerste reactie na het lezen van dat je het al hebt vanaf het begin.
Waarom heb je geen gebruik gemaakt van je garantie termijn.

De eerste stap lijkt mij is er voor te zorgen dat het scherm met de foutboodschap blijft staan.
Dat gaat als volgt:
Ga naar het Configuratiescherm - Systeem - Geavanceerde systeeminstellingen - Opstart- en herstelinstellingen - Instellingen
Onder het kopje "Systeemfouten" moet het vinkje bij "De computer automatisch opstarten"uitgezet worden.
Na een herstart zal vanaf nu het foutscherm blijven staan.

Als duidelijk is wat de foutboodschap precies is zijn er web sites waar al deze codes worden uitgelegd.
Hier is er bijvoorbeeld een: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/718455#0x00000050

Ok, ga ik even proberen, vinkje stond inderdaad op opnieuw opstarten.

bedankt:)

Een tijdje verder en de problemen zijn grotendeels weggebleven, af en toe had ik nog een BSOD, echter nu sinds een week komen ze weer regelmatig terug, was het gisteravond 1x een BSOD, nu vanavond al 2 keer.

Ik heb er fotos van kunnen maken en heb de foutcodes met google opgezocht, alleen heb ik te weinig verstand van computers om er wat uit op te kunnen maken.
Het zijn ook continu andere foutcode's.
Heb wel het idee dat het iets met media te maken heeft omdat de BSOD sneller komen als ik bijvoorbeeld internet radio aan heb staan of een filmpje kijk via youtube of dvd.

De fotos:

20101108155910.jpg

20101108190749.jpg

20101109141302.jpg

20101206195025.jpg

20110119195719.jpg

Alvast bedankt....

Het kan verschillende oorzaken hebben.
Een hardware onderdeel kan niet goed functioneren of een bepaalde driver voor een hardware onderdeel is niet correct.
Persoonlijk denk ik dat dat laatste de grootste kans heeft als veroorzaker.

De volgende actie is aan te raden: ga naar de web sites van de leveranciers van de hardware en download daar de nieuwste windows 7 drivers voor het betreffende hardware onderdeel en installeer die drivers.
Begin daarbij altijd met de driver voor het moederbord/de chipset.
De volgorde van installatie daarna maakt niet uit.
Voor iemand die weinig/geen ervaring heeft met dit soort zaken kan dit knap lastig zijn. Wellicht dat het aan te raden is er iemand bij te halen die dit eerder gedaan heeft.

BlueScreenView - download en installeer dit programma : http://www.zdnet.be/downloads/110542...reenview-1-15/

Open het programma en dubbelklik op een gebeurtenis.
Er verschijnt een overzicht van de betreffende BSOD.
Plaats hiervan screenshots - ALT + PrtSc , of vermeld hier de oorzaken : Caused By Driver : ......

Laatst bewerkt:
Open het programma en DUBBELKLIK op een gebeurtenis.
Er verschijnt een overzicht van de betreffende BSOD.
Plaats hiervan screenshots - ALT + PrtSc , of vermeld hier de oorzaken : Caused By Driver : ......

Screenshot onleesbaar.

Hoi !

De eerste foutmelding betr. een geheugen-probleem !

Of: een of meerdere geheuen-module's zijn corrupt, of zijn niet 100% compatibel met je mobo.

Ik zou beginnen met memtest minstens 'n aantal uren laten draaien.

Dit temeer daar veel verschillende foutmeldingen vaak op 'n geheugen-probleem wijzen.

Blijkt dit niet het geval te zijn,m help ik je graag verder.

Greetz,

Harry.

Bedankt, ik ga vanacht deze memtest aanzetten, morgenochtend maar eens zien wat de resultaten zijn...

De memtest heb ik een nacht laten draaien maar er kwamen geen fouten naar voren, heb verder nog weinig tijd voor gehad om er meer aandacht aan te geven, uiteraard wel een paar BSOD's gehad....:o

Zie post #8 ...:rolleyes:
Bij mij is die wel leesbaar overigens.

Laatst bewerkt:
Zie post #8 ...:rolleyes:
Bij mij is die wel leesbaar overigens.

Hier dus niet.
Waarom vermeld je de oorzaken niet even ?
Blijkbaar ben je nauwelijks geïnteresseerd in een oplossing. :confused:

9 augustus 2010 19:14 - Dit probleem heb ik eigenlijk al 2 jaar, zolang als ik de computer heb (vanaf nieuw, onderdelen samengesteld bij Alternate).

ronnie1 - 1 februari 2011 10:52 - Hoe is het afgelopen ?

Anderen zullen je vast graag verder helpen.

Laatst bewerkt:
Er zijn op die printscreen zoizo al 50 crashes gemeld, velen met verschillende oorzaken en adressen, om dat allemaal over te gaan zitten typen zie ik niet erg zitten eerlijk gezegd.
De printscreen is gewoon een .jpg, zou je moeten kunnen zien, zelf op mijn telefoon kan ik em zien, probeer anders de link eens:

http://img257.imageshack.us/img257/5337/naamlooswy.jpg

Hoi !

Als je zeker weet dat je geheugen geen fouten bevat en je PC adware/virusvrij is blijft er alleen 'n komplete her-installatie (na formatteren over).

Ik heb in lange tijd niet zo'n diversiteit aan foutmeldingen gezien, tenzij het geheuen corrupt was.

Dus je bestanden veilig stellen, opstarten van de Windows-CD/DVD, kiezen voor installeren, de C-partitie formatteren en 'n nieuwe installatie uitvoeren.

Greetz,

Harry.

Harry,

Bedankt voor je reactie, ik heb echter de pc al diverse malen geformateerd en meerdere windows versies geinstalleert (xp home, xp prof, vista en nu 7) gehad, maar bij elke versie had ik wel de bsod problemen.

Ik verdenk toch wel het geheugen ook al geeft de memtest aan dat er geen problemen zijn.
Vannacht nog maar eens een andere memtest proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan