Dag allen,
Ik ben ook een beginner mijn vraag is wat voor een (betaalbare) lens kan ik het beste aanschaffen om in te zoomen, er zit standaard bij de EOS400 een kitlens bij maar hiermee krijg ik de beelden niet echt dichtbij.
Ik wil mijn camera voornamelijk gaan gebruiken voor sportmomenten.
Grt Bios
Je wilt inzoomen, ik neem dus aan dat je lens redelijk kort is, en je wilt meer tele.
Bovendien wil je sportmomenten. En je wilt betaalbaar. Allemaal niet zo makkelijk te combineren. Een beetje lichtsterke (in dit forum ten onrechte vaak "lichtgevoelige" genoemd) telezoom kan niet echt "betaalbaar" zijn, ik bedoel zo'n ding kost gewoon een bak euri. En als je een minder lichtsterk exemplaar zou kopen, kom je met je sportmomenten in de knoop. Je zou moeten zoeken naar een F2.8 80-200 of 70-210, of misschien een 50-135 of 50-150 , die laatste is iets meer betaalbaar als die eerste, en geeft op een digiflex best een aardig zoom-effect.
Er bestaan ook goedkopere 80-200 lenzen, maar die hebben dan haast altijd een lichtsterkte die richting 5,6 gaat in het tele-bereik, en daar heb je voor sport-foto's meestal niet genoeg aan. Ik kreeg indertijd bij m'n analoge reflex een lensje 100-300 met de geweldige "lichtsterkte" 5,6 verlopend naar 6.7, als je daar wat mee wilt moet je op iso 400 bij zon, en dan nog zit je vaak (omdat je omwille van de scherpte toch wel een stop moet diafragmeren) op 1/125 seconde, laat staan als het wat donkerder wordt!
Beste is denk ik even doorsparen, en dan een echte lens kopen! Succes!