ook even een netwerkvraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

rene1980

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2004
Ok het gaat me om het volgende.

Ik heb nu 2 pc;s met xp en we willen nu eigenlijk hier thuis spellen tegen elkaar kunnen spelen. Nu heb ik begrepen dat je heel makkelijjk dmv een crossover kabel. ( weet even de preciese naam niet) een netwerkje kan maken. Wat ik me alleen afvraag, kan je via die manier ook verbinding maken. Ik zal voor de volledigheid wel even wat gegevens doorgeven,

De ene pc is een PB de andere is 2weken terug in elkaar gezet. beide hebben windows xp home, beide hebben ethernetkaart voor int. maar ook aparte netwerk kaart ( zoals alle pc;s denk ik) ok ze zijn direct op het modem van versatel aangesloten, dus niet via een hub of switch, dit werkt allemaal goed,

Nu wil ik het liefst dat we door middel van de cross kabel dat netwerkje maken, we hebben nog wel een switch liggen, maar hiermee was het eerst niet gelukt ( bij een andere pcf overigens)

Waar moet ik op letten als ik dit doe? en wie kan het mij zo makkelijk mogelijk uitleggen hoe ik hetmoet doen. ben al wezen speuren op het internet maar daar wordt ik vaak doodgegooid met allemaal leuke afkoringen e.d. en dan raak ik de draad al snel kwijt.

reactie

ik zie trouwens dat ik maar 1 aansluiting heb voor een crossover kabel,dus de ethernet kaart, alleen in de pc staat wel apart ethernetkaart en netwerk kaart, of is dat dan dezelfde ofzo? alleen met 2 mogelijkheden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan