ook foutje met draadloos netwerk!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

audia3freak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 feb 2003
Bij mijn overburen hebben ze sinds vorige week een laptop! (Toshiba Satellite m70 350)
Hierbij hebben ze een US Robotics draadloze router gekocht.
Al vanaf het begin kregen ze bij het zoeken naar de draadloze verbindingen. De US Robotics te zien en ook alle andere draadloze routers in de omgeving.
Verbinding maken met de us Robotics gaat niet echt lekker telkens blijft hij aangeven dat hij een ip adres moet toekennen maar dit blijft hij maar aangeven en het gebeurt niet.
Maar maak ik verbinding met mijn eigen netwerk (draadloos) via hun computer dan heeft hij het ip adres binnen enkele seconden te pakken en heb ik in elk geval een draadloze verbinding!!!
Kan iemand mij vertellen wat ik nog kan doen om hun eigen netwerk aan de praat te krijgen. Rechtstreekse verbinding van modem naar laptop werkt ook gewoon goed.
Dus het heeft te maken met het draadloze gedeelte. Maar hoe en wat.

Inmiddels heb ik de netwerkadapter (draadloos) al uitgeschakeld. Ik heb de router, het modem beide ge-reset. En hij doet het gewoon niet.
Wie kan mij verder helpen??
Alvast bedankt!!!! :thumb:

Hallo.

Staat de DHCP funtcie (dus het automatisch toekennen van ip-adressen) aan op de Robotics?
Staat WEP of WAB beveiliging aan op de Robotics?

Hallo!

Bedankt voor de reactie.
Kunnen jullie mij vertellen hoe ik de DHCP goed zet??
Bij de netwerkkaart/adapter heb ik hem wel zo staan dat de boel automatisch getecteerd wordt, maar hoe kom ik bij de router/op de router??

Alvast bedankt!! :)

Wat is het exacte type van de Robotics?
Een link naar de handleiding mag ook. :)

Inmiddels ben ik (telefonisch) met de buurman in de configuratie van de router geweest (het gaat overigens om de USR5461 van US Robotics).
DHCP staat hier enabled.
Dus die instelling staat goed.
Hij is verbonden met UPC/Chello verbinding.
Iemand verder nog ideeen waarom we niet op internet komen?? :confused:

Het enige wat ik nog kan bedenken is of de router op bepaalde standaard staat?
Staat hij bv. op 802.11b terwijl de laptop op 802.11g staat ( ik roep maar wat hoor).
Zet -indien de functie aanwezig is- de router eens op "mixed", zodat het niet meer aan de standaard kan liggen.
Voor de rest zou ik zeggen moet hij het gewoon doen, ook geen firewall settings die het zaakje kunnen blokkeren?
Ik neem ook aan dat bij de Toshiba de hardware goed is geïnstalleerd?
Wordt er gewerkt met web of wpa encryptie, schakel deze eens tijdelijk uit, misschien dat het daar aan ligt?

dit had ik ook eerst,

ik had de AP isolation of protection of hoe t mag heten bij us robotics uitgezet
(zelf heb ik een belkin router)

maar het is niet helemaal verholpen, ik krijg nu wel een ip, maar veel internet paginas werken niet en kom ook niet op MSN

ik had de AP isolation of protection of hoe t mag heten bij us robotics uitgezet
(zelf heb ik een belkin router)

maar het is niet helemaal verholpen, ik krijg nu wel een ip, maar veel internet paginas werken niet en kom ook niet op MSN
Misschien dat in dit geval een firmware update help?
Dit euvel had ik ook met mijn nieuwe Linksys, na een firmware update kon ik weer alle post en webpagina's ophalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan