Ook geen geluid (geen mixerapparaat e.d.)

Status
Niet open voor verdere reacties.

falcojugger

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
Nou, ondanks dat ik al veel hulp kreeg uit bestaande topics is het mij niet gelukt om mijn eigen probleem op te lossen.

Mijn probleem
Mijn probleem is dus dat ik niks aan geluid hoor, het ligt niet aan de boxen want heb de kabel doorgestuurd naar onze stereoset en die doet het toch zeker altijd, maar nu even niet.

Wat ik heb geprobeerd

- sndvol32 corrupt?
verwijderen van sndvol32 in C:\WINDOWS\System32
er ontstond automatisch een nieuwe, geen resultaat
via CMD het bestand overgeschreven vanaf de XP CD, geen resultaat

- BIOS controleren, integrated audio controller staat op ON (goed neem ik aan)

- driver geïnstalleerd ( al weet ik niet of het de goede is geweest aangezien hij nog niks doet en ook geen stuurprogramma geeft, kom ik nu op)

- dxdiag gestart, directsound testen. fout in stap 3 = geen stuurprogramma.

Opmerking

Nou komt er een wonder: als ik WOW (World of Warcraft) ga spelen, doet het geluid het soms wel!! de eerste keer schrok ik mij wezenloos omdat een draak begon te brullen en ik het geluid kei hard had staan, want ja ik hoorde toch niks.

Gegevens computer

Ik heb gekeken naar gegevens van de computer, aangezien jullie die in andere topics ook vroegen:

Moederbordnaam: Dell Dimension 5150/E510
Windows audio: niks
Audiocontroller: Sigmatel STAC9220 A1 @ Intel82801GB ICH7 - High Definition Audio Controller [A-1]

GRAAG HULP, BIJ VOORBAAT DANK!
ik begin namelijk beetje wanhopig te worden

Overige apparaten:

Onbekend apparaat (dit is een vraagteken met een uitroepteken eroverheen)
dus volgens mij het uitroepteken is datgene wat je bedoeld. vraagteken hoort er als logo.

lastig he, haha

klopt, hier was ik al geweest.

via de link van deze aardige bas9, had ik op "geluid" geklikt.
ik heb de SIGMATEL driver geïnstalleerd

heb ik het daar verkeerd gedaan? of moet ik de andere 2 ook installeren?
sorry ik ben niet zo van de hardware...

Volgens mij heb je de goede gedownload..
Neem dus aan dat ie het nog niet doet?

Laatst bewerkt:
laat ik het even kort samenvatten:

heb de derde driver geïnstalleerd in het lijstje van dell. dit is de driver die in mijn eerste bericht bij audio controller staat, SIGMATEL STAC9220.

ik begon alleen beetje te twijfelen aangezien er ook een "integrated audio" staat en mijn windows audio niks aangeeft...

daarbij staat de middelste als aanbevolen en de andere twee als optioneel, of maakt dat niet uit?

ik kreeg een mailtje van "watchdog".

Is je vraag nog niet niet opgelost, reageer dan zelf even op je vraag. Deze wordt dan weer bij de mensen onder de aandacht gebracht.

Bij deze, heeft iemand nog een oplossing op dit probleem.

Misschien een deelvraag die makkelijker is:
moet ik slechts de derde link (driver) downloaden of moet ik de eerste ook downloaden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan