Ook geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juudje

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2003
Net als velen die hier een vraag stellen, weet ik (zeer) weinig van het hardwarematige deel van mijn computer. Ik weet wel dat ik met 'mijn' 64 MB veel te weinig capaciteit heb om én Homesite én een browser én PhotoShop open te hebben staan.

Dus ik ben met mijn kast naar de enige computer-boer bij mij in de buurt gegaan om te vragen of hij er extra geheugen in wilt zetten. Daar kreeg ik te horen dat er iets enkelzijdigs nodig is voor mijn computer. Hij kon er wel 256 MB in zetten, maar dan zou er maar 128 door mijn computertje 'gezien' worden.

Hij adviseerde me om een hele nieuwe computer te kopen (bij hem natuurlijk), want zo'n enkelzijdig ding wordt volgens hem niet meer verkocht. (Sorry, ik weet niet meer hoe 'dat ding' heet.)

Als rasechte blonde dame heb ik hem op zijn woord geloofd, tot een vriend me op deze site wees. Ik hoop dus van harte dat jullie me kunnen vertellen dat een nieuw systeem helemaal niet nodig is. En jullie zouden me helemaal overgelukkig kunnen maken als jullie me zouden kunnen vertellen wat ik precies nodig heb en waar ik dat wel zou kunnen krijgen.

Alvast bedankt!

Welkom op Helpmij.

Voor we een goed antwoord kunnen geven moeten we eerst even meer van je PC weten.
Dus bv. Pent.III 500 Mhz enz. Windows versie.

Je hebt dubbelzijdig SD-ram nodig en dat is tegenwoordig wel schaars (in de winkels dan wel te verstaan) Als je naar marktplaats.nl gaat heb je best kans dat je wat vindt in de buurt van je woonplaats. Helaas heb je die niet in je profiel gezet zodat ik niet voor je kan gaan zoeken. Ik heb dat geheugen trouwens wel liggen.

Bedankt!

Verschrikkelijk bedankt voor de snelle reacties!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet veel meer weet over mijn computer dan dat ik al verteld heb. Origineel draaide er Windows 98 op, maar ik heb er XP Pro op gezet. Wat voor processor er in zit, weet ik echt niet. Laat staan dat ik weet hoeveel Mhz... (Erg, hè?)

Jammer dat ik niet bij je in de buurt woon, Tiborv. Ik woon namelijk in de buurt van Bergen op Zoom. Maar als ik je alle kosten zou vergoeden, zou je de dubbelzijdige SD-Ram dan op willen sturen? (Erg prettig om te weten hoe het heet...) Of is dat niet handig?

Ik zou het wel willen versturen maar dat lukt helaas niet omdat ik bijzonder moeilijk het huis uit kan. Op marktplaats.nl heb ik wel wat geheugen aangeboden gezien..

Het programmaatje heb ik gedownload en naar mijn privé-adres gemaild. Ik ben intussen wel nieuwsgierig naar wat er binnin die kast zit... Bedankt voor de tip!

Ook heb ik op Marktplaats gekeken en daar inderdaad wat gevonden. Natuurlijk kan ik niet zo uit de teksten halen of ik wat met de aangeboden artikelen kan, maar ik heb een mailtje gestuurd met de vraag om wat meer uitleg. Nu dus maar afwachten...

Heel, heel, heel erg bedankt voor de snelle hulp!!! Jullie hebben van mij een erg gelukkig dametje gemaakt!

you are welcome
353.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan