Ook mijn geluid werkt niet meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ninka

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2003
Mijn geluid heeft het gedaan, maar door een virus is mijn computer gerepareerd (niet volledig geformatteerd volgensmij) maar nu speelt hij geen geluid meer af. Ik heb Win 98 SE, mediaplayer bijvoorbeeld opent gewoon, laat geen foutmelding zien, maar ik hoor niets. Ik heb het programmaatje everest gedownload om te zien welke geluidskaart ik heb, maar ik kan het niet vinden.

Wie kan mij verder helpen?

Je kunt nog proberen met Aida32. Anders even je geluidskaart uit de pc halen, en naar een naampje / type nummer op de print kijken, of op een frote chip.

Kun je niet ajb ff uitleggen hoe ik met everest kan zien wat voor geluidskaart ik heb?

Nee, want ik ken dat progje niet. Iemand anders???
Dan speel ik de vraag weer door....

Geplaatst door Ninka
Kun je niet ajb ff uitleggen hoe ik met everest kan zien wat voor geluidskaart ik heb?

Moet je ff kijken bij +Apparaten en dan PCI-Apparaten. Dan kan je rechtsboven onder Apparaatbeschrijving kijken welke geluidskaart je hebt. Dan moet dit wel een losse geluidskaart zijn.

Via deze weg valt altijd te zien welke geluidskaart je hebt, ookal geeft Windows alleen aan PCI Audio Controller o.i.d.

Geplaatst door Paul-RT
Nee, want ik ken dat progje niet. Iemand anders???
Dan speel ik de vraag weer door....

Aida32 IS Everest hoor. ;)

Et heeft alleen een andere naam gekregen.

Open Everest, kies tabblad Menu (linkerscherm) en klik op kruisje naast Computer.
Klik op Overzicht.

Nu naar rechterscherm dorscrollen naar Multimedia en Geluidskaart.

Daarachter moet ie staan.

Tnx

- C-Media CMI8738 Audio Chip
- TerraTec DMX Xfire 1024 Audio Accelerator

Kan het eraan liggen dat ik de drivers hiervoor niet heb geinstalleerd? En kan iemand die dan even geven?

Laatst bewerkt:
Er staat bij dat hij voor windows XP en 2000 is...

Ik heb win 98 SE...

nou snap ik er helemaal niets meer van:

Heb via een vriend een driver kunnen installeren (terratec). Vervolgens heb ik de computer weer herstart, windows media player gestart, geen geluid. (ook geen foutmelding: mediaplayer doet gewoon of hij normaal iets afspeelt)

Vervolgens probeer ik de andere ingangen van mijn computer. Er zijn drie groene ingangen, waar het speakerstekkertje normaal inmoet. Deze heb ik al eerder een aantal maal geprobeerd. Geen geluid. Dan kom ik op het vreemde idee om het in de uitgang van de microfoon te proberen (roze-rode ingang). Nu krijg ik ineens wel geluid! Het geluid is alleen van hele slechte kwaliteit: hol en een beetje blikkerig met een storende basn op de voorgrond Ik had nog niet eerder deze microfooningang geprobeerd.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn geluid weer "normaal" wordt?

Pleaaaase help!!!!

Hij doet het!!!

Ik weet niet wat ik heb gedaan, ik heb wat met de eigenschappen van het geluid (bij deze computer en met de rechtermuisknop op het luidsprekersicoontje in de startbalk) gerommeld, en toen weer de stekkertjes in het groene gat gestopt, en hij doet het gewoon weer!!!

Ben heeel blij :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan