• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ook onder excel 2016 maximale Celinhoud gelimiteerd tot 32767 tekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peenvogel

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2015
Ik had een vraag.
Het komt voor dat ik een reeks tekst dat meer dan 32767 in 1 cel wil plakken.
Dit gaat dus niet.
Ik zou dus graag willen dat Excel naar mijn tekstbestand kijkt en dan in opeenvolgende cellen
of cellen onder elkaar de tekst in het tekstbestand met stappen van 32000 tekens per cel neerzet.
Ik heb voorbeeldbestand excel en voorbeeld tekstbestand bijgevoegd.

Bij voorbaat dank als er een oplossing gevonden wordt.

Groetjes, Peenvogel.

Bijlagen

Ook al passen er 32767 tekens in, er worden er nooit meer getoond dan 1024. Mijn vraag is dus waarom je dat zou willen. Wellicht dat er een betere oplossing is.

Ik hoef ze ook niet allemaal te zien. Het gaat mij erom, dat ik daarna met de celinhoud aan de gang kan gaan.
Het zou mooi zijn als die cellen ingelezen kunnen worden met de inhoud van het tekstbestand.

Groetjes, Peenvogel.

Maar wat wil je dan met die celinhoud? Kan je dat niet beter via VBA direct in het tekstbestand doen?

Hoi Edmoor,
Ik hoop dat je begrijpt dat die 32000 1-en, 0-en en 2-en slechts een voorbeeld was van wat ik bedoel.
De vraag is dus of het via bv VBA mogelijk is de inhoud van het tekstbestand te importeren en die over
cellen met elke keer 32000 tekens per cel te verdelen.
Wat ik daarna met de celinhoud wil is voor de rest niet boeiend, denk ik.

Groetjes, Peenvogel.

Wat je wilt begrijp, ik vraag me alleen af of er niet een betere manier is voor wat je met die cel inhoud wilt gaan doen. Neemt niet weg dat ik even zal kijken wat het antwoord is op je eigenlijke vraag.

Probeer deze maar eens:
Code:
Sub txtFile()
    Const Deel = 32000
    Dim objFSO As Object
    Dim objFil As Object
    Dim Inh As String
    Dim Bst As String
    Dim i As Long

Bst = "[COLOR="#FF0000"]C:\Users\Ed\Desktop\Voorbeeldtekstbestand_HelpMij.txt[/COLOR]"
    Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
    Set objFil = objFSO.OpenTextFile(Bst, 1)
    Inh = objFil.ReadAll
    objFil.Close

For i = 1 To Len(Inh) / Deel
        Cells(i, 1).NumberFormat = "@"
        Cells(i, 1) = Mid(Inh, (i - 1) * Deel + 1, Deel)
    Next i
End Sub

Het rode deel moet je uiteraard aanpassen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan