Oordeel laptop!

Status
Niet open voor verdere reacties.

the cable guy

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2001
Beste Helpmij'ers!,

Ik heb een notebook gezien bij informatique en wil jullie vragen wat je oordeel daarover is.

De laptop is niet geshcikt voor spelletjes maar gewoon werk zoals office etc.

Kunnen jullie de voor- en nadelen op een rijtje zetten voor mij.

Is die cache van 128kb voor een notebook te laag?

Het gaat om de notebook: Acer Aspire 1362LC, AMD2800,256Mb,40Gb,Combo,XPH voor €735!!!!

Specificaties:
Processor Mobile AMD Sempron

Geheugen 256 Mb

Cache 128 Kb

Max. Geheugen 1024 Mb

Harddisk grootte 40 Gb

Scherm grootte 15 inch

Scherm type XGA

Resolutie 1024x768

Grafische kaart Integrated UniChrome

Geluidskaart Ja

Speakers Ja

TV Out Ja

Firewire (IEEE1394) Ja

USB 2.0 4x

VGA Connector Ja

Netwerkaansluiting (RJ45) Ja

Parallelle aansluiting Ja

Modem aanlsuiting (RJ11) Ja

Microfoonaansluiting Ja

Koptelefoonaansluiting Ja

Infrarood poort (IRDA) Ja

Wireless Lan aansluiting Ja

PC Card aansluiting 1 TypeIII/1 typeII

Aantal PC Card aansluitingen 1

Aantal USB sloten 4

Besturingssysteem Windows XP Home

Batterij 63W Li-ion

Gewicht 3.6 Kg

Afmetingen 361x293x47 mm

Breedte 361 mm

Diepte 293 mm

Hoogte 47 mm

Batterijtijd 3

Software Acer Launch Manager/System Recovery/eManager/disc-to-disc recovery, Norton AV, Cyberlink PowerDVD, NTI CD-maker

Met vriendelijke groet,

Pim Overtoom

Als ik het voor werk zou gebruiken (veel typen etc) zou ik wel 512MB nemen (maar dat is mijn keuze).

Ook zou ík een harde schijf van minimaal 60GB nemen, maar dat hangt er vanaf wat er mee moet gebeuren en in welke regelmaat.

Voor de rest ziet het er volgens mij wel goed uit, heb zelf ook een Acer, bevalt goed :thumb: :)

Ik mis de cd- of dvd brander, of kijk ik nou verkeerd? Ik heb het gevoel dat voor dat geld een betere koop gedaan kan worden. Ik vind bijvoorbeeld het geheugen aan de lage kant.

Kijk eens op de pricewatch van tweakers.net.

Geplaatst door hangmat
Ik mis de cd- of dvd brander, of kijk ik nou verkeerd? Ik heb het gevoel dat voor dat geld een betere koop gedaan kan worden. Ik vind bijvoorbeeld het geheugen aan de lage kant.

Kijk eens op de pricewatch van tweakers.net.
Inderdaad, cdbrander mis ik ook. Is toch wel handig, vooral met werk-dingen (zo kan je gemakkelijk een backup maken) :thumb:

Het is echt een budget lattopje hoor, vooral met zo'n Sempron processor en slechts 256MB Intern. Met XP erop moet je geen snelheidsrecords gaan verwachten. Zou je niet liever een klein beetje erbij leggen en een 512MB geheugen nemen en een P4 of zo?? Staat ook niet bij hoeveel MB je geïntregeerde videokaart is, dit moet je ook nog eens van je werkgeheugen afhalen!!

Als eerste bedankt voor jullie reacties.

Als ik de reacties lees dan is het niet zo'n goede aanbieding?

Maar als je een p4 wil voor een notebook moet je er wel een paar honderd euro bijleggen is mijn mening en kom je al gauw op het dubbele bedrag uit.

Hebben jullie misschien een laptop die beter is en een stevige prijs heeft. De prijs maximaal 900-1000 euro.

Groeten,

Pim

Bedankt voor je reactie en zoekactie.

Toch heb ik liever een laptop zonder branden (dvd en cd). De laptop gaat op een netwerk met diverse branders. Dat zou de prijs dus wat moeten drukken.

Is het trouwens ergens mogelijk om Laptops zelf samen te stellen net als pc?

De mogelijkheid om laptops zelf samen te stellen is erg beperkt. Voor een paar tientjes heb je 512 Mb geheugen, dat is eenvoudig te realiseren en daar heb je nog het meeste voordeel van.

Wat is de verhouding tussen 128kb cache en 256 kb cache. Zit daar een enorm verschil in of niet?

Dat is moeilijk te zeggen. Volgens testen niet meer dan 5-10% aan snelheidswinst, maar vergeet niet dat de processor niet het traagste onderdeel van het systeem is. En het traagste onderdeel bepaalt de snelheid van ht geheel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan