• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

oorspronkelijk waarde in een cel laten staan als zoek functie geen resultaat geeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Havana100

Verenigingslid
Lid geworden
22 jul 2014
beste,

iemand een idee hoe je de oorspronkelijke waarde in een cel kan laten staan als een zoekfunctie geen resultaat geeft?

in het voorbeeld :

de zoek functie in cel G4, levert het getal 35 op. Indien we dezelfdeBekijk bijlage Voorbeeld.xlsx zoek functie gebruiken in cel I4 ( met de zoek waarden in cel I1 en I2) dan vind de zoekfunctie geen resultaat. Indien dit dus het geval zou zijn dan zou de oorspronkelijke waarde in cel I4 ( als voorbeeld het getal 8) moeten blijven staan. Dus in cel I4 geen foutmelding maar het getal dat in cel I4 aanwezig was. De waarde in cel I4 kan dus alle waarden aannemen, dus niet noodzakelijk 8.

Gebruik de 'UNDO' knop om het vorige resultaat terug te krijgen.

Popipipo,

Bedankt voor de tip, maar in het bestand zitten heel wat formules die gelijktijdig worden uitgevoerd. De cellen waarin ook een zoek functie zit en die wel een resultaat vinden, moeten natuurlijk niet terug de oude waarde gaan, enkel de cellen waar geen waarde gevonden werden.

voorkomen is beter dan genezen. Beperk via gegevensvalidatie de invoer.

Emields,

kan je me een hint geven want ik heb echt geen idee hoe ik dit met gegevensvalidatie zou kunnen oplossen

beste,

sorry maar misschien niet duidelijk genoeg uitgelegd. De zoekfuncties gaan zoeken in andere excel files waar de waarden (in het voorbeeld) in cel B1, C1 en D1 kunnen wijzigen. Bijvoorbeeld de vorige maand stond in cel C1 B, deze maand staat in cel C1 bijvoorbeeld D. B staat dus niet meer vermeld in de zoek rij 1 en de zoekfunctie zal dus een foutmelding geven. Echter verleden maand stond in cel I4 de waarde 100. De waarde 100 zal dus deze maand overschreven worden door een foutmelding. Echter er zou dan, automatisch, terug de waarde 100 moeten komen staan.

hopelijk iets duidelijker

Laatst bewerkt door een moderator:
ik vrees dat ook en vraag mij bovendien af of zoiets wel wenselijk is, het zal tot verwarring leiden.
Ik kan me geen situatie inbeelden, waar zoiets in de praktijk gebeurt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan