• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Oorspronkelijke kleur terugkrijgen

• Onderwerp starter Onderwerp starter elda
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

elda

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2005
Wie wil er even naar volgende formule kijken.
Ik zit ergens met een klein probleempje, maar kan echt niet uitvinden wat er verkeerd is aan deze formule.

Sub Inkleuren()
ActiveSheet.Unprotect

Application.ScreenUpdating = False
Range("C4:AG15").Select
For Each cell_in_loop In Selection
If cell_in_loop.Value = ("V") Then
With cell_in_loop.Interior
.ColorIndex = 7
End With
End If
Next
If cell_in_loop.Value = ("R") Then
.ColorIndex = 15
End With
End If
Next
If cell_in_loop.Value = ("ZE") Then
.Cex = 27
End With
End If
Next
If cell_in_loop.Value = ("") And cell_in_loop.Interior = 3 _
Or cell_in_loop.Value = ("") And cell_in_loop.Interior = 1 _
Or cell_in_loop.Value = ("") And cell_in_loop.Interior = 5 Then
.Cex = 8

End With
End If
Next
ActiveSheet.Protect

End Sub

Graag je code tussen de tags plaatsen, het # teken boven je bericht.

Probeer het eens met deze regel als laatste:
Code:
Application.ScreenUpdating = True
Nu wordt er namelijk niks ververst :)

Hello,

het lukt mij niet hoor,
Ik voeg hierbij het bestand op waarop ik dit wil toepassen.
Wanneer ik een R invul, verkleurt het naar grijs, maar wanneer ik de R wegdoe omdat ik mij vergist heb van datum, blijft de grijze kleur bestaan.

mvg

Jaak

Bijlagen

Jaak

Waarom gebruik je niet de code die ik schreef in post # 7 in deze topic? In jouw vraag over het Vogelkampioenschap krijg je niet altijd de nodige hulp, maar als je in andere topics wel kant-en-klare code krijgt, dan zou ik die ook gebruiken. De code is echt wel veel beter dan de huidige code hierboven. Bovendien stond daar de oplossing die Demeter aandraagt ook al in...

Wigi

Bij mij werkt het wel als ik And cell_in_loop.Interior verander in And cell_in_loop.Interior.ColorIndex en .Cex in .Colorindex

Versieconflict misschien?

Overigens is het wel handig om voortaan ook te vermelden wat er dan fout gaat...

Beste Wigi,

eerst verstond ik niet goed wat men bedoelde met code, maar dat heb ik nu wel door.
Ik heb ook getracht de code van Demeter te gebruiken, maar ik kreeg steeds een foutmelding, vandaar mijn vergeefse pogingen om iets anders te proberen.
Anderzijds wil ik er op mijn gezegende leeftijd ook nog altijd iets bijleren en al doende leert men met vallen en opstaan.
Daarom heb ik het bestand dan ook doorgestuurd.

mvg

Jaak

Beste Wigi,

eerst verstond ik niet goed wat men bedoelde met code, maar dat heb ik nu wel door.

Probeer dan eerst die code wat aan te passen. Als ik het goed heb (heb het niet meer in detail bekeken), moet je enkel de beveiliging nog zetten en ook de cases wat aanpassen. Speel er maar wat mee, het lukt je vast.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan