Oortelefoon werkt niet meer na installatie Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel 09 09

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2009
Hoi!

Een tijdje geleden bleek de hardeschijf van mijn laptop kapot en heb ik deze laten vervangen.
Ook Windows 7 moest opnieuw worden geïnstalleerd, dat is gebeurd, maar sindsdien werken mijn oordopjes niet meer. Ik krijg wel gewoon geluid te horen, maar uit de ingebouwde luidsprekers van mijn laptop.
De oordopjes zijn niet kapot, want in andere apparaten werken ze nog wel.
Is het mogelijk hier wat aan te doen? Ik las ergens op internet iets over audio en video drivers installeren, helaas ben ik hier niet zo in thuis.

Mvg,
Merel

Hoe worden de oordoppen aangesloten? Is dat gewoon een 3,5mm jack inpluggen, of zijn het usb oordoppen of bluetooth oordoppen?

Wat gebeurt als je het koptelefoon inplugt is dat een schakelaar doorgeeft dat nu het geluid via het koptelefoon moet lopen en niet meer via de interne luidsprekers. Verwijder eens je geluidskaart softwarematig en laat de laptop opnieuw naar hardware zoeken.

Vraag mij af of de benodigde drivers van de notebook zijn geïnstalleerd, over welk merk en type notebook hebben we het?
Driver cd erbij gepakt?

Ik heb de software van de geluidskaart verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar er is geen verschil. De driver cd heb ik hier niet zo liggen, maar ik zal in het weekend eens zoeken. Ik werk op een Medion Akoya, model P8614.

Waar is de chipsetdriver precies voor? Ik heb zojuist geprobeerd de sound driver te installeren, maar bij nadat de installatie wordt opgestart krijg ik de melding dat de versie Windows Vista niet ondersteunt.

Chipsetdriver is bedoeld om in dit geval de informatie over welke chipset er is gebruikt en wat er achter aan de chipsetdriver hangt te installeren, na een reboot zou je in apparaatbeheer miss diverse dingen kunnen zien staan met een geel uitroepteken, dat hoeft niet indien de windows onboard drivers zijn gebruikt maar die van de fabrikant zelf werken vaak ook op andere vlakken.

Het is gelukt met het installeren van de chipsetdriver! De oordopjes werken weer! Hartelijk bedankt voor alle hulp! Nog een klein vraagje: is het verstandig om de andere drivers die op deze site staan ook te installeren?

Indien alles werkt en je hebt geen gele uitroeptekens in apparaatbeheer is het niet nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan