oortjes afgebroken in laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

chanel1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2011
hallo,
heb mijn oortjes afgebroken in mijn laptop en krijg ze er met geen mogelijkheid uit.
Is er misschien een manier om het geluid gewoon weer door de speakers te laten komen?
ik heb een asus laptop

bedankt.

misschien kan je als het materiaal eromheen niet metaal is even een heel sterk magneetje pakken

misschien kan je als het materiaal eromheen niet metaal is even een heel sterk magneetje pakken
Als er geen metaal omheen zit kan hij ook geen contact maken met de laptop. Hij zou het inderdaad met een dunne sterke magneet kunnen proberen, maar dan is het wel een goed idee eerst de harde schijf uit de laptop te halen, anders dan loop je kans dat er data beschadigd raakt. Wat je, denk ik, beter eerst kint proberen is het ding er met een pincet uithalen. Nog beter is, afhankelijk van hoe handig je jezelf vindt, het ding naar een computerwinkel te brengen en die mensen laten uitvogelen hoe de plug er uit te krijgen.

Nog een mogelijkheid (ter plekke verzonnen en geheel voor eigen risico), een klein! bolletje secondelijm aan een speld of een dun staafje metaal (inbussleutel bijvoorbeeld) doen, dat aan de plug vastplakken, goed aten drogen en het geheel uit de laptop trekken. Zoals gezegd, geheel voor eigen risico, de kans bestat natuurlijk dat je het staafje aan de laptop vastplakt en dan ben je nog verder van huis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan