Oortjes doen het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

didam35

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2012
Hallo allemaal,

Sinds kort werken mijn Yurbuds oortjes niet meer. Ze hebben een maand lang gewerkt totdat ik ze vanmorgen in mijn mobiel wipde stoppen en het geluid gewoon uit de speakers kwam.
Als ik ze in de iPhone van mijn moeder doe werken ze wel en als ik andere oortjes probeer in mijn telefoon werken ze gewoon. Ik heb een Sony Xperia Sola met Android 2.3.7.

Alvast bedankt, Ronán

Hallo, Ligt het niet gewoon aan het stekkertje dan? Het zou wat verbogen kunnen zijn waardoor het contact dat de luidsprekers moet onderbreken niet meer goed geraakt wordt. De aansluiting in de Sony kan ook verbogen zijn geraakt door het gebruik. Sommige stekkertjes doen het dan vaak nog net wel en andere niet. Ik heb dat ooit gehad met een bijna nieuwe geluidskaart en die werd toen door de winkel vervangen. Het ligt er een beetje aan hoe oud als het apparaat is en of je er voorzichtig mee bent omgegaan. Het wil wel eens helpen wanneer je op Internet forums meerdere berichten vindt waaruit blijkt dat gebruikers daar last van hebben. Bijvoorbeeld Newegg.

Dat kan niet, want ze werken wel met andere oortjes/telefoons.
En als ik de oortjes uit de jackplug haal, hoor ik zo'n krakend geluidje. Misschien dat dat nog kan helpen?

kijk nogmaals naar het bericht van alfred,
dit is er namelijk aan de hand.

de kans is dat het pennetje van jou oordopjes net een halve mm korter zijn als andere stekkertjes,'
waardoor inderdaad het mechanisme niet meer werkt.

kijk eens of je aan een verleng kabel kan komen 135529055_1-audio-adapter-3-5mm-voor-iphone[1].jpg

de kans is namelijk 100% aanwezig dat dit wel werkt.

je hebt dan helaas ongeluk met een kleine stekker, en een klein beetje lam connectortje in je telefoon

Greets
bas

Zou dit ook onder de garantie vallen??? Want ik heb 2 jaar garantie.

Het kan dus evengoed of de connector in de telefoon of een te klein/krom/dun stekkertje zijn. Kraken wijst op een slecht contact. Te weinig contact of corrosie of vuil. Bij iedere kraak zou je eerst contact cleaner spray moeten proberen. Elk huishouden zou er een spuitbusje van moeten hebben maar anders staat het misschien bij kennissen van je. Schud de spuitbus heel goed en maak dan het stekkertje er even nat mee. Doe deze er dan een paar maal in en uit en draai hem wat. Dat je schrijft dat de luidspreker niet meer uitschakelde betekent echter dat dat contact niet meer werd onderbroken en dat is iets anders als een slecht contact. Het wordt dan niet voldoende aan de kant gedrukt. Ook dit slechte contact kan vonken en kraken.

Vergelijk de stekkertjes maar eens kritisch van dichtbij en je zult zien dat het gewraakte stekkertje korter, dunner of kleiner is en mogelijk beschadigd of scheef/krom. Hiervan kan het afhangen of je het oortje zult moeten terugbrengen.

Garantie kan in belangrijke mate beïnvloed worden door hoe oordeelkundig een apparaat gebruikt is. Er wordt soms op sporen gelet. Je kan aanspraak maken op een vervangend artikel en op terugbetaling als die vervanger het zelfde zou zijn. Berucht zijn namelijk de garanties waarbij het probleem verholpen wordt totdat je geen garantie meer hebt. Vraag dus direct om een soortgelijk ander oortje of geld terug. In ieder geval stelt het consumentenrecht dat je geld terug hoort te krijgen wanneer het artikel niet doet wat je ervan kunt verwachten en degene die jou die service moet bieden is de winkel. Dus hoe dan ook, ongeacht de garantie, moet de verkoper geld terug kunnen geven wanneer het probleem niet kan worden verholpen. Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan