Oorverdovend hard geluid uit headset?

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthivdl

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2006
Beste,

Ik heb een groot probleem... Het probleem doet zich al een tijdje voor. Ik heb een headset (microfoon en hoofdtelefoon bij elkaar) waarmee ik met mijn vrienden spreek via een programma. Nu werkt dat 50% goed, maar 50% van de momenten vragen mijn vrienden mij mijn mond te houden omdat wanneer ik spreek er een ongeloofelijk hard onmenselijk gekraak door hun oren raast... Ik ben ten einde raad! Ik weet niet of het probleem bij mijn headset of mijn geluidskaart ligt, of het aan instellingen ligt? Ik geef zoveel mogelijk details:

Ik heb een maand terug een nieuwe geluidskaart gekocht een hele goede een Sound Blaster Audigy SE. Na ik hem geinstalleerd heb is het probleem pas begonnen. Wat zo raar is is dat ik het ene moment praat met mijn vrienden en 5 seconden later zeg ik iets en dan komt dat enorm geruis ineens zomaar! Dan moet ik 20 minuten of soms langer zwijgen en dan kan ik weer praten tot het weer voorvalt... Heeft iemand dit probleem al gehad en wat is jullie advies? Heb ik mijn geluidskaart verkeerd geinstalleerd (ik heb namelijk nog een on board soundcard die ik volgens mij heb uitgeschakeld)? Is mijn microfoon van mijn headset kapot? Zijn er verkeerde instellingen? Waarom ik zo twijfel aan de oorzaak van het probleem is dat mijn headset en geluidskaart beiden normaal werken, maar op een moment dan gebeurt het en dan ruist hij oorverdovend hard!

Alvast dank bij voorbaat!

Matthijs

Check je line van je mic in de software en stel deze goed (zacht genoeg dat je bij normaal voerend gesprek een juiste geluidssterket hebt)
Meestal kan je hierkomen rechts in je taakbalk rechtermuisklik op je mixer/luidspreker icon en dan eigenschappen.
Klik op de knp [rec] dan vind je het schuifje van de microfoon o.a.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan