Oorzaak 'Onvoldoende stackruimte'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Feijtert

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij bij het volgende kan helpen.

Ik heb een bestand gemaakt waarin mbv vba verticaal wordt gezocht. Echter, nu krijg ik de melding 'Onvoldoende stackruimte'. Er ontstaat dus ergens een loop, ik heb alleen geen idee waar.

Ik heb het bestand bijgevoegd.

Bijlagen

VBA is hier overbodig.

Zet in B5 de volgende formule

=ALS(A6="";"";VERT.ZOEKEN(A6;VERSCHUIVING(DATA!A2;0;0;AANTALARG(DATA!B:B);2);2;ONWAAR))

Het kan eenvoudiger als je van het zoekgebied een benoemd bereik maakt.

Bedankt voor je reactie snb.

Dit excelbestand wordt gebruikt voor het scannen van de voorraad. Tijdens het scannen moet regelmatig de actie 'Opslaan als' uitgevoerd worden. Omdat het bestand in werkelijkheid veel groter is (en dus veel formules), duurt het opslaan nogal lang.
Het bestand werkte al met formules in Excel. Echter, dit bestand is in werkelijkheid veel groter waardoor het opslaan wat lang duurt. Bovendien wordt het bestand gebruikt door mensen die weinig verstand van Excel hebben. Hierdoor bestaat het risico dat ze formules gaan overschrijven. Vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar een vba code.

Groeten,

Arjen

En jij dacht dat op te lossen door er met VBA Excel-formules in te zetten ? Opmerkelijk.

Gedeeltelijk wel ja. Omdat het bestand waarin EAN codes worden ingescand, berekent moet zijn op een groot aantal EAN codes (per locatie is er een excelbestand), betekent dit dat ik de formule die verticaal zoekt ver moet doortrekken. Met een vba code zou de formule pas in kolom B geplaatst worden op het moment dat er een EAN code in kolom A ingescand wordt.

Dan kun je met VBA beter meteen de bijbehorende waarde in kolom B zetten (met VBA kun je ook zoeken, slecteren.filteren, etc.), zonder Excelformule.

Ik heb de oplossing gevonden! Ik vraag me wel af of er iemand verbeterpunten in dit bestand ziet. Op het gebied van vba ben ik namelijk geen expert.

Alvast bedankt!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan