Oorzaak traag internet!! HELP

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bone
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bone

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2008
Hallo,

Ik heb in oktober dit jaar een laptop aangeschaft met de volgende specificaties:

COMPAQ PRESARIO CQ60-130ED
processor AMD Turion X2 dual core RM-70
werkgeheugen 3072 MB
harddisk 320 GB opslagcapaciteit
super multi DVD RW DL lightscribe
NVIDIA GeForce 8200M videokaart
5-in-1 geheugencard reader
uitstekende Altec Lansing luidsprekers
3 x USB, HDMI, webcam en 802.11b/g Wlan
Windows Vista Premium geinstalleerd
15,6 " WXGA brightview breedbeeldscherm

Nu werkt de laptop prima maar het internet oogt zeer traag aangezien het op mijn vaste computer razendsnel is!! Op de laptop word ook weergeven dat de verbinding uitstekend is en dat er niks aan mankeert. (zowel beneden als boven in huis) Toch is het internet niet snel. Heb ik misschien instellingen verkeerd?

Waar kan zo iets aan liggen?

De laptop is virus en spyware vrij. Vanaf het begin af aan deed de laptop al traag wat internet betreft!

Graag een oplossing...

Teneinde een heleboel oorzaken uit te sluiten : connect de laptop eens met het internet middels een lankabel (utp kabel), is het dan nog steeds traag?

Teneinde een heleboel oorzaken uit te sluiten : connect de laptop eens met het internet middels een lankabel (utp kabel), is het dan nog steeds traag?

Ik ga het straks eens proberen, mocht het dan werken dan ga je me toch niet vertellen dat ik vanaf dat moment altijd met die rotkabel aan de laptop moet zitten. Een laptop moet toch altijd snel zijn mocht de verbinding uitstekend zijn? Nu is die dat bij mij niet dan moet er toch wat aan de hand zijn..

Nee, dat ga ik idd. niet vertellen (altijd die rotkabel moeten gebruiken), maar stel dat het internet opeens prima werkt wanneer de laptop een staart krijgt van jou, dan weet je exact waar het niet aan ligt...................... én waar het ongeveer wél gezocht moet worden.

Nee, dat ga ik idd. niet vertellen (altijd die rotkabel moeten gebruiken), maar stel dat het internet opeens prima werkt wanneer de laptop een staart krijgt van jou, dan weet je exact waar het niet aan ligt...................... én waar het ongeveer wél gezocht moet worden.

Wanneer die dus rechtstreeks verbinding krijgt met die kabel zou je denken dat het aan de verbinding ligt. Maar wanneer je gewoon draadloos werkt geeft die aan dat de verbinding uitstekend is. (msn meld zich steeds aan en af) sommige sites zijn moeilijk te openen. Ik snap dat niet echt.

Hoe kan het dan dat de laptop aangeeft dat de verbinding uitstekend is terwijk ik bv (Everst Poker) opstart de laptop geen verbinding kan maken. (bovenin de everst balk staat zelfs nog verbinding: uitstekend!)

Ik zat al een aantal minuten op deze vraag te wachten..........................

Da's een hele goede vraag. Dat kan meerdere oorzaken hebben. Dat het signaal goed op het "meetpunt" binnenkomt (laten we zeggen de voordeur van het geheel), wil nog niet automatisch zeggen dat het signaal de gehele woning door goed en snel is. Ik weet sowieso niet genoeg van het meetpunt af om iets zinvols te kunnen beweren over dat punt. Zit het meetpunt van een signaalsterkte echt vooraan bij binnekomst op de laptop, of zit het meetpunt diep in de pijplijn, laten we zeggen kort voor het moment dat er beelden op het scherm worden geprojecteerd. Ik gok op het eerste en dan zal je (om te beginnen) moeten gaan zoeken naar een driver update voor de wlan.

Ik zat al een aantal minuten op deze vraag te wachten..........................

Da's een hele goede vraag. Dat kan meerdere oorzaken hebben. Dat het signaal goed op het "meetpunt" binnenkomt (laten we zeggen de voordeur van het geheel), wil nog niet automatisch zeggen dat het signaal de gehele woning door goed en snel is. Ik weet sowieso niet genoeg van het meetpunt af om iets zinvols te kunnen beweren over dat punt. Zit het meetpunt van een signaalsterkte echt vooraan bij binnekomst op de laptop, of zit het meetpunt diep in de pijplijn, laten we zeggen kort voor het moment dat er beelden op het scherm worden geprojecteerd. Ik gok op het eerste en dan zal je (om te beginnen) moeten gaan zoeken naar een driver update voor de wlan.

Welke update zou ik moeten hebben dan?

Als ik in je "beroep" niet gelezen had wat je beroep was, zou ik voor je zijn gaan zoeken, maar gelet op je beroep, dicht ik je zodanig veel vaardigheden toe, dat ik je uitstekend in staat acht om zelf bij Compaq op de site naar het juiste moederbord te zoeken en vervolgens in de donwloadsectie van het moederbord een latere driver voor het onboard wlan te vinden, te downloaden en te installeren.
Vergelijk de huididge driver (rechtse muisklik in apparaatbeheer op de wifi) met de op de website van Compaq staande versie.

Als ik in je "beroep" niet gelezen had wat je beroep was, zou ik voor je zijn gaan zoeken, maar gelet op je beroep, dicht ik je zodanig veel vaardigheden toe, dat ik je uitstekend in staat acht om zelf bij Compaq op de site naar het juiste moederbord te zoeken en vervolgens in de donwloadsectie van het moederbord een latere driver voor het onboard wlan te vinden, te downloaden en te installeren.
Vergelijk de huididge driver (rechtse muisklik in apparaatbeheer op de wifi) met de op de website van Compaq staande versie.

Hahah beroep gezien:P Ja ben zelf even gaan zoeken. Ben tot dit gekomen alleen nu weet ik niet welke ik hebben moet. Of misschien zijn er wel meerder om zinvol te downloaden???

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=2093&lc=nl&dlc=nl&cc=nl&lang=nl&product=3812183#

Voordat je uberhaubt wat download zou ik eerst even de versienummers van de huidige drivers op een lijstje zetten / uitprinten en die vergelijken met de op de website staande versies. Dan beslissen welke je gaat downloaden.

Voordat je uberhaubt wat download zou ik eerst even de versienummers van de huidige drivers op een lijstje zetten / uitprinten en die vergelijken met de op de website staande versies. Dan beslissen welke je gaat downloaden.

Stuurprogrammaversie is: 7.6.0.114

Daar worden we niet veel wijzer van denk ik? De huidige versie heeft een geheel ander nummer dan de op de website staande versie (er daarbij vanuit gaande dat je de wireless versie hebt genoteerd?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan