op 2 pc's internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Double09

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2009
Berichten
5
hey,

ik heb een vraagje.

ik heb 2 pc's waarvan er maar 1 internet tegeijk kan hebben. is het mogelijk om om 2 pc's tegelijk internet te hebben.
ik heb draadloos internet met een ontvanger ( gigaset USB adapter 108 ) als ik deze in de computer doe dan maakt die verbinding en kan ik internetten.

nu is mijn vraag: is het ook mogelijk om op 1 ontvanger op computers internet te hebben, doormiddel van een UTP kabel. of moet ik toch een 2e ontvanger aanschaffen?

alvast bedankt.:D
 
Ligt eraan of je router (De zender van het draadloze netwerk) een aansluiting heeft voor een kabeltje.
 
Of als je ook nog een modem hebt staan, daar een kabel bijsteken die naar de andere pc loopt.

Zo heb ik dat ook, livebox (kan zelf ook draadloos, maar is een kaart voor nodig) is via kabel aangesloten op mijn pc, aan de tweede kabel hangt de router en die voorziet de laptop van draadloos.
 
ik heb 1 modem waar internet binnen komt dan heb ik daar zender op die het naar me ontvanger stuurt bij mijn pc. nu heb ik op 1 pc internet. als ik op mijn 2e pc internet wil kan ik er dan een kabel tussen doen, want een kabel van mijn modem naar mijn 2e pc is geen optie
 
Er is dus geen extra aansluiting voor een kabel?

Begrijp niet helemaal wat je bedoelt met je laatste bericht en je geeft ook niet aan of de router nog een plekje vrij heeft voor een kabel.
 
Kan je maar met 1 computer op draadloos internet met die router ?
 
@ mr skyline

Niet elke pc heeft standaard draadloos....
 
Ja dat snap ik maar waarom koop je dan niet gewoon een draadloze usb adapter ? Is veel goedkoper dan een netwerkkaart en kabel denk ik.
 
nu is mijn vraag: is het ook mogelijk om op 1 ontvanger op computers internet te hebben, doormiddel van een UTP kabel. of moet ik toch een 2e ontvanger aanschaffen?

Er zijn dus 2 vragen en ik geef antwoord op beide

Het kan wel met 1 ontvanger maar ik zou als ik jou was een 2e ontvanger aanschaffen dat is waarschijnlijk goedkoper en het makkelijkst..
 
Laatst bewerkt:
Tja, dan nog moeten we eerst wachten op andwoord van ts. We weten nog steeds neit of hij een extra plekje voor een kabel heeft en uit zijn verhaal maak ik op dat er al een kabel aanwezig is. Dat zijn dan dus geen extra kosten en de usb ontvanger wel.
 
ik heb geen router. ik heb alleen een modem met een zender die draadloos in verbinding staat met mijn ontvanger als ik deze in 1 pc doe maakt die verbinding en kan ik internetten. ik heb de 2 computers naast elkaar staan misschien kun je er nu iets mee?

ik zat zelf ook te denken om een 2e ontvanger te kope maar als het ook op een manier kan waar ik geen geld voor hoef uit te geven zou dat beter zijn in mijn modem heb ik nog 5 plekke vrij voor UTP kabel dat is het probleem niet.

alvast bedankt
 
Nou, kabel in 1 van de 5 sloten en aan de andere pc hangen lijkt me dan.
 
net zoals ik al zei ik kan geen kabel van me modem naar me Pc doen dan loopt er een kabel dwars door me huis heen en dat wil ik niet ik ben al aan het kijken om een 2e ontvanger aan te schaffen alleen kan ik hem nergens vinden,

ik zoek een siemens gigaset USB adapter 108, je vraagt je misschien af waarom, ik heb nog nooit problemen gehad. daarom zoek ik een 2e ontvanger. zou hem zo snel mogelijk in huis willen hebben

alvast bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan