• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

op 60 werkbladen 1 bepaalde cel optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

naprius

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Experts,

Ik moet voor de koudemiddelregistratie waar ik nog altijd mee bezig ben een formule hebben die op 60 kaarten een bepaalde cel optelt, mits deze kaarten in cel C2 dezelfde waarde hebben als B6 op de kaart waar de som moet komen.

Ik heb hier voor deze formule bedacht.

=SOM.ALS(kaart1:kaart60!C2;B6;kaart1:kaart60!I22)

met als resultaat #WAARDE :confused:

Enig idee waar de fout zit?
Ik kan het bestandje niet kleiner maken en meeposten, aangezien het resultaat dan toch niet zichtbaar zou zijn..

Alvast bedankt voor de hulp!

Waarom werkt dit:

=SOM.ALS(kaart23!D: D;B6;kaart23!G:G)

dan wel?

omdat je maar naar 1 werkblad kijkt?

Ah, in dat geval is het tijd voor totale paniek :(

Bedankt voor de snelle reactie Wigi :thumb:

Ah, in dat geval is het tijd voor totale paniek :(

Niet nodig ;)

Zet op elk blad in dezelfde cel een ALS formule die test of de 2 getallen gelijk zijn. Indien ja, zet het op te tellen getal, indien niet, zet 0. Als je wil kan je die formule verbergen. Dan een SOM functie over alle 60 tabbladen, dat gaat wel. Snappie? :eek:

Wigi

Er zijn helaas 8 verschillende waardes die vergeleken moeten worden.

Ik ga het via een omweg doen. Extra werkblad, 8 kolommen, en in iedere kolom komen de waardes die horen bij die kolom.. die tel ik op en dat komt in mijn balans te staan..

Ik ga morgen kijken of het me lukt.. Nu ga ik lekker naar huis ;)

Waarschijnlijk tot morgen :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan