Op afstand een database afsluiten

• Onderwerp starter Onderwerp starter lab4
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lab4

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Ik zoek een vba code om op afstand een acces database af te sluiten, dus ik zit op de computer met netwerk naam A0001 en wil een commando geven naar A0002 dat hij zichzelf moet afsluiten.

:thumb:

Wil je de computer af sluiten of een applicatie op een andere machine?

Een Access database afsluiten heeft geen zin. Wat niet is kan je niet afsluiten.

Weest gegroet,
guus

excuus onduidelijk geformuleerd! Ik wil vanaf computer A0001 een acces database die op computer A0002 staat afsluiten.

Het spijt me maar ik snap het nog steeds niet.
Ik neem aan dat je de applicatie wilt afsluiten die gebruik maakt van die dtabase.

Als ik het nu goed begrepen heb, heb je een hoop werk voor de boeg. Je kan namelijk als die andere applicatie een tijdje niet gebruikt is de applicatie vanzelf af laten sluiten door in ieder mouseover event, keydown event e.t.c. op te nemen dat je een timer reset.
Als de timer afloopt wordt dan de applicatie afgesloten.

Ik weet nog wel andere methodes te verzinnen maar als je hier genoeg aan hebt laat ik het hierbij.

Weest gegroet,
Guus

ik probeer vanaf mijn pc een applicatie op een ander pc uit te schakelen. snappie ?! :p

Ja dat kan op de door mij eerder beschreven manier.

Veel succes!

mischien heb je mijn vraag verkeerd gelezen, ik wil vanaf computer 1 de database (of het programma MS-ACCES) op computer 2 uitschakelen. Met timers werk ik liever niet, tenzij het timers zijn die gebruikers op computer 2 waarschuwen dat de database over een bepaald aantal seconden afgesloten wordt omdat ik op afstand daar opdracht voor heb gegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan