Op afstand een programma iets laten doen

Status
Niet open voor verdere reacties.

reclamevoorniks

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2016
hallo allemaal
Ik ben bezig met een klein projectje voor school
Ik wil voor mijn programma dat ik in VB heb geschreven het op afstand iets kan laten doen (via een ander programma of via een webpagina maakt niet uit)

Als iemand me hierbij zou kunnen helpen zou heel fijn zijn
Alvast bedankt

volgens mij zijn er zeer veel voorbeelden van server implementaties beschikbaar, waar loop je op vast?

volgens mij zijn er zeer veel voorbeelden van server implementaties beschikbaar, waar loop je op vast?

Nou het is meer zegmaar dat ik niet echt goede voorbeelden kan vinden

Ik heb het meeste van het programma al af maar ik moet nu zegmaar op een andere computer/het internet een knop kunnen klikken en dat er op de andere dan een functie word uitgevoerd

Je zet op de computer die bestuurd moet worden een UDP socket op die luistert naar bepaalde inkomende paketten. Vervolgens stuur je met je andere programma een UDP pakket met de juiste inhoud naar de ontvanger en klaar.

zie bijvoorbeeld https://secure.php.net/manual/en/function.socket-sendto.php voor een php voorbeeld.

Beter is in principe TCP in combinatie met SSL als het 100% zeker en veilig moet. je geeft niet aan wat de omstandigheden zijn e.d. dus onmogelijk om in te schatten exact wat je moet/wil met de oplossing, maar de basis kan dus in principe met 10 regels VB en 10 regels PHP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan