Op afstand opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik zit in een computer van iemand anders met gotomypc enige problemen te verhelpen. Echter als er opgestart moet worden start de host niet op maar vertoont een zwartscherm met links boven aan de cursor, een berucht scherm vind ik altijd. De host is een laptop met een wanado family draadloze verbinding. Wat kan ik er aan doen dit te voorkomen?? De laptop zelf kan thuis dus wel weer gewoon opgestart worden.

Als ik het goed begrijp dan ben je bezig met hulp op afstand.
Je hebt het ip adres van de pc die je moet helpen ingegeven.
Je ziet zijne pc??
Als deze zijne pc opstart dan heeft die een zwart scherm??
Uwe pc werkt perfect.
Heeft hij wel de functie van hulp op afstand geïnstalleerd?

Wat is de reden van hulp op afstand?

Nog even verduidelijken. Ik kan in de host komen en allerlei dingen doen. De reden is alles op die computer op orde brengen, updaten opschonen, progs eraf en erop etc etc dat gaat allemaal goed. De verbinding is met gotomypc. Die is ook prima. Maar soms moet je na install van een programma of update of verandering de hostcomputer opstarten. Dat doe ik dan ook.>>> Reboot de computer j/n? en dan ja dus en dan start de host= in dit geval een laptop met een draadloze internetverbinding van Wanadoo family wel af maar niet meer op en resteert een zwart scherm met een knipperende cursor links boven. En de verbinding met gotomypc is dan uiteraard foetsie. Gotomy pc op de laptop is zodanig ingesteld dat hij bij opstarten weer paraat staat. Als de eigenaar de laptop uitzet en weer opstart doetie het weer gewoon. Snap je het nu ??

Ik snap het wel.
Het is logisch als de pc afsluit dat de verbinding ook weg is.
Installeer de progs en bij reboot zeg je N en dan ga je verder tot je alles gedaan hebt en laat hem dan afsluiten.

Ja dat snap ik ook wel, maar waar het omgaat is dat als ik hem op afstand reboot, dan valt uiteraard de verbinding weg maar na de reboot zou de host weer online moeten komen waarna ik weer zou moeten kunnen inloggen en dat gaat dus niet, en dat is dus het probleem.

Met diegene waar je me hulp op afstand doet moet een eigen ipadres hebben en niet dat dit automatisch wordt toegekend, zo blijft dit automatisch behouden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan