Op andere lokatie geen draadloze connectie met Speedtouch 716v5

Status
Niet open voor verdere reacties.

haroldh71

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 sep 2011
Hele vreemde situatie. Ik heb een Speedtouch 716v5. Sluit hem aan en krijg thuis direct een draadloze verbinding. Vervolgens ga ik naar een ander huis van een kennis. Sluit hem op zelfde manier aan, krijg helemaal geen connectie. Ik zie hem wel (SSID) maar na invoeren van wachtwoord krijg ik geen verbinding.

Rara wat is hier het probleem?

probeer eens een ander kanaal te gebruiken.
de kans dat de buren ook op het door de route gekozen kanaal zenden is redelijk groot.
het wijzigen van het kanaal voor wlan kan in de instellingen van de router, onder interfaces kun je de wlan adapter vinden, als je rechtsboven op cofigureren klikt, en kanaalselectie op handmatig zet kun je een aantal uitproberen. ik neem aan dat de interface van de 716v5 niet veel verscheeld van de tg789sv, ook van thomson.
ps, de instellingen van het router zijn op het adres van de router te vinden, het standaardadres is 192.168.1.254

Laatst bewerkt:
Geen andere netwerken in bereik

Hoi RoyB, bedankt voor je snelle reactie. Ik kan het niet direct proberen maar er waren geen andere draadloze netwerken in de omgeving. Ik neem aan dat ik ze dan ook wel had moeten zien in het overzicht met draadloze netwerken, toch?

tog zijn ook andere apparaten die op bepaalde kanalen kunnen storen, denk aan adapters voor de telefoon.

Die kennis heeft misschien het MAC-filter aan staan.

En je kan eens jouw ipconfig /all vergelijken met dat van je kennis.

Laatst bewerkt:
@minal, hij probeert verbinding met eigen router te maken op ander lokatie, toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan