• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Op basis van 1 cel meerdere cellen copieren en plakken

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Harleydude

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2016
Sinds zeer lange tijd ben ik weer iets aan het maken en kom ik bij een actie die ik niet voor elkaar krijg.
Jaren terug heb ik hier ook goede adviezen gehad dus wil ik het nu ook weer proberen
In het test bestandje heb ik in Cel C1 een ploeg naam staan, in Cel F1 en I1 worden deze automatisch ingevuld door de formule "vert.zoeken"
Nu wil ik onder de Betreffende diensten de namen van de ploegen met telefoonnummers erbij hebben staan en als ik dan in Cel C1 de ploeg van A naar B verander dat die namen en telefoonnummers dan ook veranderen
Het lukt me wel per cel met de "als"functie maar het lukt me niet voor een groep cellen tegelijk
Kan iemand me hiermee helpen
Bij voorbaat bedankt

Bijlagen

Als je je gegevens wat anders structureert wordt het gemakkelijker zoeken. Een Excel 365 oplossing in bijlage.

Bijlagen

Bedankt voor de snelle reactie.
Op deze computer heb ik geen excel 365 maar een oudere versie, als ik nu ploeg A verander in Ploeg B krijg ik niet de gevraagde gegevens in de cellen.
Ik zal het dan ook op mijn werkcomputer uit proberen
De gegevens anders structureren lukt me wel.
Ik heb in ieder geval weer genoeg info om verder te stoeien.
Vriendelijk bedankt

Er zijn wel opties voor eerdere versies van Excel. Moeilijkere maar minder foutgevoelig, of simpele maar dan moeten je gegevens er altijd hetzelfde uitzien.

Mocht je geen Excel 365 kunnen gebruiken dan kunnen wel eens kijken wat voldoet voor jou.

Iedereen bedankt voor de moeite en reactie.
Met de verkregen informatie heb ik mijn bestandje af kunnen maken

Bedankt en tot een volgende keer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan