Opgelost Op basis van celwaarde naar cel in aangegeven rij gaan

• Onderwerp starter Onderwerp starter KeBr
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

KeBr

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2016
Beste,

Ik heb een projectplanning waarin ik verbinding kan kan maken tussen de aangegeven shapes. Dit door de button verbinding R_L te gebruiken en de stappen te volgen.
Ik zou graag hebben dat deze macro gestart wordt op basis van de waarde in kolom i.
b.v. in i17 staat 9, dan moet de macro automatische starten op rij 9 met de waarde in kolom F. daarna moet de dan de waarde in kolom E van de active rij geselecteerd worden.

Hopelijk ben ik duidelijk genoeg geweest.

Bijlagen

Is er altijd maar één cel gevuld in kolom I?
Moet de macro automatisch gestart worden als er een waarde in kolom I wordt gezet?
Moet de waarde uit kolom I verwijderd worden na het aanmaken van een connector?

Laatst bewerkt:
Nee, in principe kunne alle cellen in kolom i gevuld worden.
Ja de macro moet automatisch starten bij het wijzigen van de waarde in kolom i
de waarde in kolom i blijft staan.

Probeer het hier eens mee, macro wordt automatisch gestart als er een waarde in kolom I wordt gewijzigd / geplaatst. De originele functie van de knop Verbinding R_L blijft behouden.

Bijlagen

Beste AHulpje,

eerst dank voor je reactie. Het gaat nog niet goed. als ik deze macro uitvoer wordt er een verbinding gemaakt van het eind naar het begin van dezelfde shape. De verbinding m,oet dus gelegd worden tussen de aangegeven rij en de rij waar in kolom i het nummer is ingevuld.
Ook de verwijzing naar rij = Cells(rij, 9) moet dynamisch zijn. kan b.v. ook 15 of 30 staan

Beste AHulpje,

Dank voor je reactie, je hebt gelijk 9 is het kolomnummer. had ik even overheen gekeken. Ik heb nog een kleine aanpassing gedaan met van en naar. zie onderstaande.
Als ik nu echter op een andere rij ook een nummer invul kijkt de macro weer naar het vorige nummer zie de bijlage, er staan nu 3 nummers maar er komt maar één verbinding.
rijvan = Range("I8").End(xlDown).Row
If rijvan < Rows.Count Then
rijnaar = Cells(rijvan, 9)
Set rng1 = Range("F" & rijnaar)
Set rng2 = Range("E" & rijvan)

Bijlagen

Beste AHulpje,

Ik ben nog even aan het spelen geweest. Als ik in de gele kolom nummers zet en werk dan vanaf onder naar boven gaat het helemaal goed. Vanaf boven omlaag of ergens een nummer tussen gaat niet goed.

Dan stel ik het volgende voor:

Als je de knop gebruikt moet je zelf twee datums selecteren, de connector wordt aangemaakt, met de naam Verbinding_rijvan_rijnaar. Als die connector al bestaat wordt hij eerst verwijderd.

Als er een getal in kolom I wordt gezet wordt voor alle getallen in kolom I de bijbehorende connector aangemaakt, als de betreffende connector al bestaat wordt hij eerst verwijderd.

Is er nog een derde mogelijkheid ?
Bij nader inzien wel, alleen voor de gewijzigde cel in kolom I de connector realiseren, ervan uitgaande dat de andere wijzigingen al een connector hebben opgeleverd.

Beste AHulpje,
Dank voor je reactie

De laatste optie is voor mijn situatie de beste. Hoe ga ik dat realiseren?

Dat doe je zo, zie bijlage.
Even de getallen 9, 13 en 10 opnieuw invoeren, dan worden de bijbehorende connectoren geplaatst, nou ja, 10 gaat fout omdat 28-5-2024 niet in rij 6 te vinden is, maar dat mag je zelf oplossen.

Bijlagen

Beste Ahulpje,

Dank voor alle moeite, dit doet precies wat ik wil.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan